مديرعامل شركت توانير خبر داد:آغاز همكاري شركت ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر ،مهندس آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در دوره آموزش تعالی مدیران عامل شرکتهای توزیع برق این گردهمایی را فرصتی مغتنم برای پیشبرد موضوعات مشترک مرتبط با صنعت توزیع برق عنوان کرد که از سوی معاونت هماهنگی توزیع توانیر به منظور هماهنگی، هم افزایی و به روزرسانی موضوعات تدبیر شده است.
مهندس کردی موضوع مدیریت مصرف برق طی دو سال اخیر را از سبک و اسلوب مشخصی برخوردار دانست که طی سالهای ١٤٠١ و ١٤٠٢ با حداقل تبعات اجتماعی و سیاسی همراه بود و به کسب دانش و روشی انجامید که قابل ارزیابی است.
مهندس کردی اقدامات انجام شده در رویت و کنترل پذیری مصارف کشاورزی را قابل تقدیر عنوان کرد و از کفایت اقدامات در بخشهای صنعتی، تجاری، عمومی، اداری خبر داد که هنوز با شرایط مطلوب فاصله دارد و برای بخش خانگی هم با توجه به بالا بودن حساسیت این بخش و تنوع اقلیمی، فرهنگی و..، کفایت لازم ایجاد نشده است.
مدیرعامل توانیر فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق را مستلزم آموزش و اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: در حالی که اقدامات فرهنگسازی و مدیریت مصرف باید از پایداری برخوردار باشد، این اقدامات در اغلب موارد تاثیر مقطعی و گذرا دارد.
وی از آغاز همکاری با شرکت همراه اول در این خصوص با توجه به ارتباط دوسویه با مشترکان و امکاناتی که این شرکت در جهت فرهنگسازی و گفتمان پایدار با مشترکان می تواند ایجاد کند، خبر داد که در قالب یک قرارداد و با همکاری شرکتهای توزیع برق در وهله نخست کاهش ٥ میلیارد کیلوواتساعت انرژی مصرفی در بخش خانگی را در دستور کار دارد و سهمیه شرکتهای توزیع بابت کاهش مصرف اوج بار تابستان بر اساس تعداد مشترکان ،میزان اوج بار منطقه، ضرایب استانی و سایر شاخصها مشخص می شود.
مدیرعامل توانیر با اشاره به نقش لوازم اندازه گیری هوشمند در پیشبرد اهداف و برنامه های مدیریت مصرف، ضرورت توسعه ساختارهای نرم افزاری در کنار توسعه سخت افزاری شبکه را مورد توجه قرارداد و بر اهمیت تجزیه و تحلیل و پردازش داده های صنعت برق تاکید کرد.
مهندس کردی در این ارتباط، تاسیس شرکت چهلم در کنار ٣٩ شرکت توزیع برق کشور را از برنامه های در حال انجام با همکاری شرکت همراه اول ذکر کرد که به عنوان اپراتور انرژی، وظیفه ارتباط بین سخت افزار و نرم افزار صنعت برق را عهده دار است و فرهنگسازی مشترکان از طریق این زیرساخت به طور ساختاری و پایدار دنبال می شود.
وی استفاده از روشهای فرهنگی در این مسیر را متضمن بهره گیری از انواع مدلها ذکر کرد که مبنای آن تشویقی و پاداش محور است و به مراتب هزینه های کمتری نسبت به اقدامات سخت افزاری و احداث نیروگاه و خطوط برای صنعت برق در پی خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات