هشتمین شماره فصلنامه "تبریزپژوه" با موضوع  تاب آوری شهری منتشر شد

هشتمین شماره فصلنامه "تبریزپژوه" با موضوع تاب آوری شهری منتشر شد

به گزارش شهریار ، محبوب تیزپاز نیاری در جریان برگزاری آیین رونمایی از هشتمین شماره این فصلنامه تقویت توان مطالعاتی در تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت را هدف اصلی تهیه و انتشار فصلنامه تبریز پژوه دانست.

وی با اشاره به انتشار هفت شماره از این فصلنامه با رویکرد های مدیریت بحران  و پیشگیری از سوانح طبیعی، مدیریت فضای سبز شهری، گردشگری، سلامت و بهداشت ‌شهری، محیط زیست_محلول یخ زدایی بجای نمک پاشی، سرمایه گذاری و مشارکت و شهر هوشمند افزود: هشتمین شماره فصلنامه " تبریزپژوه " نیز با موضوع  تاب آوری شهری منتشر شد.

تیزپاز نیاری با تاکید بر تحمل و پایداری یک شهر با شاخص ها و استانداردهای جهانی و بر اساس الزامات شهر تاب آور اظهار کرد: ضرورت دارد نتایج مطالعاتی با هدف تقویت زیرساخت های  شهر تبریز در برنامه های بلند مدت، سیاست های کلان و اجرای پروژه های عمرانی بکارگیری شود.

وی با تشریح شاخص های یک شهر تاب آور ادامه داد: بلایای طبیعی( زلزله، سیل، طوفان و...)، تغییرات زیست محیطی طبیعی و مصنوعی، تاثیر گذاری عملکرد انسان بر محیط زیست، معضلات شهری (ترافیک، آلودگی هوا، ساخت و ساز های مجاز و غیر مجاز، حاشیه نشینی)، معضلات فرهنگی و اجتماعی (بزهکاری ها، تکدی گری، تاثیرات مشاغل مزاحم) باید مورد توجه قرار گیرد.

تیزپاز نیاری اسکان جمعیتی و تدفین متوفیان، در زمان حوادث غیرمترقبه، عملکرد و مدیریت حوزه های خدمات شهری(آتش نشانی، پسماند و مدیریت بحران)، نظارت و پشتیبانی حوزه شهرسازی در زمینه ساخت و ساز را از دیگر شاخص های یک شهر تاب آور بر شمرد.

لطفا برای مشاهده فایل pdf هشتمین شماره فصلنامه "تبریز پژوه " اینجا کلیک کنید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات