به ميزباني برق منطقه اي تهران؛ نخستين همايش كاربرد ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای تهران، در این همایش که نمایندگان تخصصی شرکتهای برق منطقه ای و همچنین مدیران حوزه انرژی صنایع فولاد در کنار سازندگان و تامین کنندگان SVC حضور داشتند، حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه ای تهران با اشاره به این فرموده امام علی (ع) که علم قدرت است و هرکسی بتواند این علم را بدست بیاورد می تواند حکمرانی کند، نخستین همایش کاربرد ادوات FACTS در شبکه برق ایران با تمرکز بر SVC را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: در شبکه برق ایران ٧٤ هزار مگاوات پیک مصرف جای این ادوات FACTS واقعا خالی است چرا که ما در صنعت به کنترل پذیری و انعطاف پذیری نیازمندیم.
وی با اشاره به اینکه این ادوات لازم و ضروری است که وارد شبکه برق شود افزود: هدف از برگزاری چنین سمینارهایی این است که معضلات بهره برداری و تعمیرات را بکاهیم استفاده از این ادوات را در عرصه صنعت برق توسعه دهیم.
سپس، عبدالصاحب ارجمند مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو طی سخنانی با اشاره به ظرفیتها، زیرساختهای موجود صنعت برق و چشم انداز ٢٠ ساله شبکه برق ایران، گفت: این چشم ٢٠ ساله و استفاده از ادوات نوین به پشتوانه علم و دانش از طریق رویدادهای مختلف نظیر: «کاربرد هوش مصنوعی» ، «مدیریت مصرف»، «امنیت در شبکه های برق»، «برنامه ریزی و بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر»، «شبکه هوشمند برق و اینترنت اشیاء»، «استفاده از اداوات FACTS»، تدوین شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین اهداف این همایش، نزدیک کردن دیدگاه های صنعت و دانشگاه در موضوعات مورد علاقه بوده است، تدابیر بسیاری با انجمن های علمی و دانشگاهی جهت مشارکت در اجرای این رویداد انجام شده تا مرزهای دانش و فعالیت در نوردیده شود.
ارجمند همچنین گفت: در نهایت با همراهی دانشگاهی وفعالیتهای برنامه ریزی شده مدیران شرکتهای مرتبط در شبکه قدرت با استفاده از دانش بنیادی از مطالعات سنتی عبور کنیم و استفاده از ادواتی که سراسر جهان در استفاده از آن پیشرو است را در دستور کار قرار دهیم.
در ادامه این همایش مهدی مقیم زاده معاون راهبری شبکه برق کشور با ارائه آماری از وضعیت پایداری شبکه برق و ارائه نمونه های عملی در وضعیت شبکه برق در تعامل با مصارف سنگین از جمله صنایع فولاد بر لزوم توسعه تجهیزات SVC در شبکه برق براساس برنامه ریزی نظام مند تاکید کرد.
در این همایش اساتید تراز اول دانشگاه در این حوزه از جمله استاد مدعو رویداد پرفسور گئورگ قره پتیان" به صورت تفصلی موضوعات تخصصی کاربرد ادوات FACTS در شبکه برق ایران را تشریح کردند.
در این رویداد علمی تخصصی، شرکتهای تولید کننده داخلی تجهیزات SVC از جمله شرکت تکفا که تجربه ارزنده ای در ساخت داخل این تجهیزات در کشور داشت توانمندی خود را ارائه دادند.
در پایان نیز شرکتهای فولاد کاوه، فولاد هرمزگان تجربه عملی نصب تجهیزات SVC را برای حاضران تشریح کردند.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات