تخریب ۵۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی تبریز طی دو ماه اخیر

تخریب ۵۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی تبریز طی دو ماه اخیر

به گزارش شهریار به نقل از ایسنا، ابراهیم فرقانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی و عمل به تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری این اراضی در دو ماه اخیر سال جاری ۵۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، در مناطق باسمنج و خسروشاه شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف به دستور مقام قضایی قلع و قمع شد.

وی افزود: موارد تغییر کاربری غیرمجاز شامل دیوارکشی، محوطه سازی، تفکیک اراضی و... بود که با حضور نماینده دادستانی و عوامل انتظامی تخریب و قلع و قمع شد.

فرقانی در ادامه داد: تغییر بی‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم این بخش است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان این‌که به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظفند از آن به ‌طور صحیح بهره‌ برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی تاکید کرد: خودروهای گشت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات