آیا ریل جایگزین دریا میشود؟
با این حساب، بخش مهمی از درآمد ملی و رشد اقتصادی کشورهای دارای کانالهای آبی ترانزیتی از همین طریق بوده و از این حیث، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. همین موضوع طی هفتههای اخیر برای کانال پاناما نیز به وجود آمده و بسیاری از کشتیهای بزرگ جهان مانند کشتیهای خطوط کشتیرانی «مرسک» طی روزهای گذشته تردد خود از این کانال را ملغی کردهاند. در خصوص کانال سوئز نیز باید گفت که شبکه ریلی شورای خلیجفارس (GCC) بر اساس آخرین طرح منتشر شده از سوی شورا، قرار است پس از عبور از عربستان سعودی و اردن بهسمت مصر کشیده شود و در حقیقت، بار ترانزیتی منطقه خلیجفارس از طریق ریل به آفریقا منتقل خواهد شد. نکته مهم در خصوص جایگزین سازی تدریجی حمل و نقل ریلی بهجای کانالها اینجاست که با توجه به عبور مسیرهای ریلی از داخل خاک حاکمیتی کشورها، امنیت مسیر بهمراتب بالاتر از مسیر کانالهای آبی است که ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات