هیچ واگنی با شیر ترمز بسته اعزام نمیشود
ضیایی مهر با بیان اینکه تاکید مدیرعامل راهآهن بر استفاده حداکثری از توان ترمز قطار در راستای افزایش ایمنی سیر قطار در شبکه ریلی است، گفت: بحث شیر بسته بیش از ۲۰ سال است که بنا بهدلایل مختلف اجرا میشد و پیش از اجرای این طرح، ۳۰ درصد واگنهای اعزامی باری، یعنی حدود ۸ هزار واگن بهصورت شیر بسته سیر میکردند. همچنین بهدلیل مشکلات مالی ناشی از عدم پرداخت بدهکاری شرکتهای حمل و نقل ریلی به راهآهن، وصول مطالبات بهموقع انجام نمیشد و کفش ترمز در شبکه تامین نمیشد به همین خاطر برخی از واگنها بهعلت کمبود کفش ترمز بهصورت شیر بسته سیر میکردند.
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات