معاون تحقيقات و منابع انساني شركت توانير تاكيد كرد: ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، محمدحسین ملاعلیا در این نشست، بهره گیری از مدیریت مشارکتی در حوزه منابع انسانی شرکتهای توزیع برق را با توجه به گستردگی این بخش در سطح کشور، حایز اهمیت دانست و بر لزوم استفاده از این ظرفیت ملی تاکید کرد.
وی اقدامات ٦ کارگروه تخصصی منابع انسانی را در جهت شناسایی و رفع چالشهای اصلی این حوزه و تعیین راهبردهای آینده منابع انسانی شرکتهای توزیع عنوان و ابراز امیدواری کرد تلاش کارگروههای تخصصی به ترسیم یک راهبرد بلندمدت و پایدار در این بخش بیانجامد و با تعیین شاخصهای ارزیابی، شرکتهای توزیع بتوانند در یک رقابت سالم و هماهنگ این فرایند را ادامه دهند.
وی تاکید کرد: عملکرد همکاران در حوزه منابع انسانی جدا از ارزیابیهای مختلف شرکتها در جشنواره های بهره وری و شهید رجایی و به طور تخصصی باید ارزیابی شود و ما تلاش داریم معاونان منابع انسانی صنعت برق به عنوان آگاه ترین، سالم ترین، محبوب ترین و فعالترین معاونان منابع انسانی شرکتها باشند.
معاون منابع انسانی را یک مسوولیت صد درصد زیرساختی و مهم برای سازمان معرفی کرد و اظهار داشت: کار در صنعت برق متکی به ظرفیتهای منابع انسانی است و باید از همه امکانات برای رفع دغدغه های همکاران استفاده کنیم.
وی ادامه داد: باید پیش دستانه و قبل از آنکه مشکلی ایجاد شود، مسایل همکاران را حل کنیم و جایگاه منابع انسانی را ارتقاء دهیم ما وظیفه داریم مشکلات تمامی همکارانمان را در تمامی سطوح به ویژه همکارانی که مشاغل سخت و زیان آور دارند ،حل کنیم و بین مدیرعامل با یک کارگر در دورترین نقاط فرقی نگذاریم و برای مشکلات آنها گوش شنوا داشته باشیم.
معاون تحقیقات و منابع انسانی توانیر تاکید کرد: نتایج کار کارگروههای تخصصی به عنوان یک کتابچه دستورالعمل به شرکتها ابلاغ می شود و خروجی این اقدامات باید برنامه ای با اولویتهای واقع بینانه، قابل دستیابی و اجرا باشد تا بتوانیم از ظرفیتهای موجودمان حداکثر استفاده را ببریم.
وی افزود: باید بار مالی و هزینه هایی که این تصمیمات ممکن است بر دوش شرکت بگذارد پیش بینی شود و اثربخشی و پیوستگی را در قالب برنامه های کوتاه مدت تا بلندمدت نهادینه و همگی مطابق نقشه راه در یک مسیر حرکت کنیم.
ملاعلیا استفاده از تحولات دیجیتال ،فن آوریهای نوظهور و تجارب جهانی در این مسیر را اجتناب ناپذیر ذکر کرد و گفت: باید از راهبردها و تکنیکهای مدیریتی روز دنیا بهره مند شویم و در مورد استراتژیها، خلاقانه و با انعطاف حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اجرای یک مدل ایده آل و یکپارچه در شرکتها افزود: مدیران منابع انسانی می توانند در شرایط ناترازی، گره گشای صنعت برق باشند و اعتقاد دارم مدیریت مشارکتی بهترین گزینه در این حوزه است.
معاون تحقیقات و منابع انسانی توانیر از پیگیری اجرای سامانه مدیریت دارایی منابع انسانی و اتصال تمامی داده های مرتبط با منابع انسانی از حوزه های عملکردی، توسعه شغلی، مالی، حقوق و دستمزد و... با این سامانه خبر داد که در اتصال و پیوستگی با مدیریت دارایی فیزیکی اجرا می شود.
در ادامه این نشست گزارشی از شرکت توزیع برق پایلوت در حوزه منابع انسانی ارائه شد که با استفاده از روشهای علمی و دانشگاهی، شناسایی چالشهای اصلی و راهکارهای این حوزه از طریق روش RCA و اولویت بندی با روش AHB و استفاده از مدل ٣٤٠٠٠ تعالی سازمانی اجرا شد که از ٣٢ چالش احصا شده ٦ چالش اصلی تعیین شد که شامل چالشهای عدم وجود برنامه مدون و یکپارچه کوتاه مدت تا بلند مدت برای وحدت رویه و هم افزایی، عدم وجود مسیر شغلی مشخص و لحاظ نکردن شایستگی در انتصابات، عدم تناسب تعداد نیروی انسانی و حجم فعالیت کاری در شرکتها، مباحث اقتصادی و معیشتی پرسنل صنعت برق، عدم تبدیل وضعیت کارکنان و... بود و در ادامه ضمن ارائه راهکارها، روسای کارگروهای تخصصی شامل کارگروههای نظام پرداخت، ساختار و تشکیلات شرکتهای توزیع، رفاه و بیمه، آموزش، توانمندسازی و جانشین پروری ،برنامه ریزی منابع انسانی و کارگروه برون سپاری ،به ارایه گزارش پرداختند.



لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات