بازسازی ۱۰ هزار خانه روستاهای زلزله زده در اولویت فعالیتها

بازسازی ۱۰ هزار خانه روستاهای زلزله زده در اولویت فعالیتها

http://www.bananews.irاستاندار آذربایجان شرقی گفت: اولویت بازسازی مناطق زلزله زده با حدود ۱۰ هزار واحد خانه روستایی برای ساکنان دائمی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد علیرضابیگی امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: آمار خانه‌های تخریب شده روستایی در مناطق زلزله‌زده استان ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانه است که به دلیل فرا رسیدن فصا سرما و اهمیت تامین سرپناه برای خانوارهای روستایی منطقه اولویت با اسکان دائمی آنها خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای عملیات آواربرداری با همکاری بنیادهای مسکن چند استان همجوار اظهار داشت: تامین مصالح ساختمانی برای احداث ابنیه همزمان با اتمام آواربرداری ها در مکان های ماموریتی انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص جابجایی برخی روستاها نیز گفت: این یک موضوع کارشناسی است و اختلاف نظر و دخالت‌های غیر کارشناسی مانع پیشبرد امور می‌شود و در این خصوص نیز باید آگاهی لازم به مردم داده شود.

احمد علیرضابیگی با اشاره به مصوبه دولت برای پرداخت یک میلیون تومان کمک بلاعوض به هر خانوار روستایی آسیب‌دیده از زلزله گفت: قطعا در پرداخت این مبلغ، کرامت مردم مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای این منظور دولت پیش‌بینی کرده است که این کمک‌ها به حساب یارانه‌ای خانوارها واریز شود.

    نظرات