بیمه ۶۳ هزار کارگر ساختمانی

بیمه ۶۳ هزار کارگر ساختمانی

http://www.bananews.irمدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اعلام صدور مجوز مجلس برای تبدیل وضعیت ۴۴۸۶ مربی، از بیمه ۶۳ هزار کارگر ساختمانی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا خانپور امروز در یک نشست خبری با تشریح رویکردها و برنامه های جدید آمورش فنی و حرفه ای در استان تهران گفت: هم اکنون از طریق ۵۵۰۰ آموزشگاه آزاد، مهارت آموزی به کارجویان انجام و به صورت کلی یک سوم کل آموزش های مهارتی کشور از طریق بخش خصوصی دنبال می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران اظهار داشت: یکی از جدیدترین اولویت ها و برنامه های فنی و حرفه ای، ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی است که به دنبال تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت خواهد بود.

خانپور ادامه داد: همچنین برنامه ریزی برای اتمام پروژه های نیمه تمام مهارت آموزی و پیگیری مصوبات ۳ دور سفر دولت به استان تهران و تبدیل یکی از مراکز فنی و حرفه ای به علمی کاربردی؛ بخش های دیگری از برنامه های جدید فنی و حرفه ای است.

وی تاکید کرد: به منظور شناسایی نخبگان مهارتی، مسابقات ۳ مرحله ای شهرستانی، استانی و ملی در استان های البرز و تهران طی مهرماه امسال برگزار خواهد شد. هم اکنون ۶۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کارگاه ها و تبدیل مراکز درجه دو به درجه یک، اختصاص یافته است.

این مقام مسئول در سازمان فنی و حرفه ای بیان داشت: امسال علاوه بر توسعه آموزش های استاد شاگردی، توسعه فرهنگ مهارت آموزی نیروی کار نیز دنبال می شود. هم اکنون ۲۵ میلیون شاغل در کشور داریم که با فعالیت در بخش های مختلف، نیازمند به روز رسانی آموزش ها هستند.

به گفته خانپور، هم اکنون ۸۰ درصد کل آموزش های دانشگاهی به صورت نظری ارائه می شود و تنها ۲۰ درصد آموزش ها جنبه عملی و مهارتی دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران اظهار داشت: به تازگی مصوبه ای از مجلس به منظور تبدیل وضعیت ۴ هزار و ۴۸۶ مربی فنی و حرفه ای کشور دریافت شد که سهم استان تهران در مرحله اول، ۳۰۰ نفر است. قرار است مربیان به صورت پیمانی و رسمی جذب شوند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ هزار و ۵۰۱ گواهینامه مهارتی در استان تهران صادر شده است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است به صورت سالیانه ۱۲۰ هزار نفر بتوانند از آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شوند.

خانپور تصریح کرد: در سال جاری ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر در استان تهران که دارای مدارک فنی و حرفه ای مهارت آموزی بخش ساختمان هستند باید توسط تامین اجتماعی بیمه شوند و طبق جدیدترین آمار ارائه شده، تاکنون مراحل بیمه ۱۰ هزار کارگر ساختمانی انجام شده است.

این مقام مسئول در سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه تاکنون ۶۳ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده اند، گفت: شرط دریافت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی، داشتن گواهینامه مهارت از سازمان فنی و حرفه ای است.

    نظرات