بهار آینده آغاز بازسازی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده

بهار آینده آغاز بازسازی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده

http://www.bananews.ir/معاون راه‌ روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: انجام کار اصولی و زیربنایی در بازسازی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی با توجه به اینکه به زودی فصل سرما و بارندگی در منطقه آغاز می‌شود، بهار سال آینده خواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین میرشفیع در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بازسازی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده پس از انتقال مصالح برای ساخت مسکن‌های تخریب شده انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر اگر کار بازسازی راه‌های آسیب دیده انجام شود از آنجاییکه ساکنان روستاها برای بازسازی مسکن نیازمند مصالح هستند در کار آن‌ها اخلال ایجاد می‌شود.

وی با یادآوری آنکه ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تخصیص داده شده است، گفت: شناسایی راه‌ها انجام شده است اما اگر بخواهیم جاده را برای بازسازی و بهسازی مسدود کنیم کار ساخت خانه‌های ویران شده غیرممکن خواهد شد.

میرشفیع تاکید کرد: در حال حاضر تنها به فکر آن هستیم که بتوانیم راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده را برای تردد راحت‌تر آماده کنیم. رفع چاله‌ها یکی از این امور است.

وی خاطرنشان کرد: انجام کار اصولی و زیربنایی در بازسازی راه‌های روستایی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی با توجه به اینکه به زودی فصل سرما و بارندگی در منطقه آغاز می‌شود، بهار سال آینده خواهد بود.

معاون وزیر راه در امور راه‌های روستایی همچنین به مناطق آسیب دیده در سیل مناطق شمالی کشور بر اثر بارش‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: بر بازسازی و بهسازی راه‌ها و پل‌های آسیب دیده بر اثر زلزله اخیر تاکید داریم زیرا ممکن است در بارندگی‌های فصل پیش رو آسیب‌ها تشدید شوند.

وی با بیان این‌که سیل در منطقه نکا، بهشهر، تنکابن، رودسر و رامسر به جاده‌ها و پل‌ها آسیب رسانده است گفت:‌در این مناطق یکی از پل‌ها در منطقه کلاچای رودسر تخریب شده که نیازمند تخصیص اعتبار برای بازسازی است.

میرشفیع اظهار کرد: برای تخصیص اعتبار به منظور بازسازی مناطق سیل‌زده در شمال کشور در حال مذاکره با معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری هستیم زیرا طبق برنامه پنجم توسعه سیکل اداری تخصیص اعتبارات در این باره الزام‌آور است.

معاون وزیر راه در امور راه‌های روستایی در پاسخ به این پرسش که آیا نزدیک بودن به فصل پاییز و آغاز بارندگی‌های شدید در این فصل کار بازسازی را سخت نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: این که فصل سرما می‌تواند مشکلات ایجاد شده را تشدید کند امری بدیهی است.

وی افزود: اگر راهی با ۳۰۰ میلیمتر بارندگی تابستانی آسیب دیده است با صد میلیمتر باران دیگر به دلیل آسیب‌پذیری بالا تخریب خواهد شد. بنابراین منطقی است که از حالا به فکر بازسازی راه‌ها باشیم.

معاون وزیر راه در امور راه‌های روستایی تاکید کرد:‌ نیازمند همکاری معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری برای تخصیص اعتبار به مناطق سیل‌زده شمال کشور هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ به جای پل تخریب شده در منطقه کلاچای رودسر با سازه‌ای موقت ارتباط بین مناطق برقرار شده است اما باید سازه‌ای مستحکم و دائمی ایجاد شود.

    نظرات