آغاز به كار پيشخوان خدمات آزمايشگاه هاي پژوهشگاه نيرو

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از پژوهشگاه نیرو، پیشخوان خدمات آزمایشگاههای پژوهشگاه نیرو، صبح امروز ٢٩ بهمن ماه با حضور "مریم کارگرنجفی" معاونت سرمایه انسانی، تحقیقات فناوری نیرو، "مجید عمیدپور" رئیس پژوهشگاه نیرو، "محمد حسین ملاعلیا" معاونت تحقیقات و منابع انسانی و جمع آوری مدیران و مسئولین. ارشد صنعت برق و انرژی، در پژوهشگاه نیرو رسما آغاز به کار کرد.

با توجه به استقرار آزمایشگاه های مرجع و تحقیقاتی صنعت برق و انرژی در پژوهشگاه نیرو، این آزمایشگاه ها به اتکای کارشناسان و متخصصان مجرب و با کاربرد انواع تجهیزات و دستگاه های مجهز، مرجع انجام آزمون های صنعت برق و انرژی بوده و نسبت به ارائه خدمات آزمایشگاهی بر اساس استانداردها. ملی و بین المللی در نظام کنترل کیفیت نقش آفرینی می کنند که مسئولیت ارتقای کیفیت تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق و انرژی در چرخه کنترل کیفیت، به این آزمایشگاه ها محول شده است.

بر این اساس، آزمایشگاه های پژوهشگاه نیرو در کنار مدیریت و انجام انواع آزمون های مربوط به تایید کیفیت محصولات و تجهیزات، این اطمینان را به صنعت می دهند که تجهیز مورد نظر برای بهره برداری در صنعت است. در ارزیابی کیفیت کالا و تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق و انرژی، آزمایشگاههای پژوهشگاه نیرو با رویکرد حمایت از ساخت داخل نسبت به انجام آزمون ها و ارائه آنها به تولیدکنندگان داخلی، مسیر اصلاح و بهبود در کیفیت کالا و تجهیزات تولیدی رایده شده اند. وجود این آزمایشگاهها در کشور، مانع از صرف هزینه و زمان زیاد ارسال تجهیزات به آزمایشگاههای مرجع خارج از کشور توسط تولیدکنندگان داخلی است. آزمایشگاههای مرجع پژوهشگاه نیرو در کنار فعالیت های ساخت و تولید، تولیدات را برای تولید تجهیزات برق با کیفیت و ورود به بازار رقابت در سطح بین المللی حمایت کرده اند.

بر اساس این هدف، با ایجاد این گزارش، مدیریت یکپارچه ارتباط با مشتریان، خدمات برتر آزمایشگاهی و پایش و نظارت بر کیفیت ارائه خدمات را ارائه می دهد که در این مسیر فعالیت ها و پروسه های آزمایشگاهی تحت یک سیستم مشخص قرار می گیرد و اطلاعات مربوط به آن را می دهد. خدمات آزمایشگاهی به روز، مستند و مستند می شود. همچنین ایجاد تصمیمات در امور مربوط به مشتریان و مدیریت مدیریت برای توسعه خدمات آزمایشگاهی در حوزه های مختلف به ویژه صنعت برق و انرژی و منطبق با استانداردهای ملی و بین المللی از مهم ترین فعالیت های پیشخوان خدمات آزمایشگاهی است.

با راه اندازی این پیشخوان، ارائه خدمات آزمایشگاهی پژوهشگاه نیرو و توسعه های مرتبط از جمله پیاده سازی نظام تعرفه گذاری، نظارت و پایش عملکرد آزمایشگاه ها، پذیرش نمونه، اعلام هزینه، صدور و ارسال گزارشات آزمون به نحو شایسته در یک سیستم و نظام خاص با توجه به اصل. تکریم ارباب رجوع، انجام خواهد پذیرفت.

اکنون خدمات آزمایشگاهی سیستماتیک شده و در بستر سیستم می گیرند و در پایان با نظرسنجی، دریافت انتقادات و پیشنهادات، نواقص احتمالی رفع و نقاط بررسی می شوند تا خدمات آزمایشگاهی در بهترین حالت ارائه شود.

پژوهشگاه نیرو دارای ٣٢ آزمایشگاه با حدود ٥٠ پرسنل مستقل در پردیس اصلی، دو آزمایشگاه در اراک و ٦٥ آزمایشگاه در مجتمع های آموزشی و پژوهشی در هشت استان کشور است.

آزمایشگاه پژوهشگاه نیرو، در سطح ملی و بین المللی مشخص و دارای گواهی گواهینامه از مراکز معتبر آلمان و روسیه است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات