با حضور معاون رييس جمهور در امور بانوان انجام شد؛ ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، در این مراسم که مدیران کل امور اجتماعی و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداریها و مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرایی سراسر کشور و مدیران روابط عمومی صنعت برق کشور نیز به صورت برخط حضور داشتند، انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده در سخنانی اظهار داشت: باید از موقعیتی نظیر برگزاری این مسابقه فرهنگی، برای بهینه شدن موقعیت بانوان و ارتقای سطح فرهنگی خانواده ها استفاده کرده و آن را به اشتراک بگذاریم.
وی تاکید کرد: باید از همه توانمندیها برای صرفه جویی، بهینه سازی مصرف و جلوگیری از اسراف استفاده کنیم و با توجه به این که ٨٥ درصد زنان کشور را بانوان خانه دار تشکیل می دهند، اگر آموزشهای مناسب را فراگرفته و مهارت لازم را کسب کنند، می توانند در حفظ محیط زیست، صرفه جویی انرژی و ارتقای سطح فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشند.
خزعلی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر اجرای برنامه های مشترک امور بانوان ریاست جمهوری با وزارتخانه ها افزود: در نخستین گام با وزارت نیرو راه اندازی کسب و کار و تعاونی برای بانوان با استفاده از انرژی خورشیدی برنامه ریزی شده است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به جایگاه مطلوب و مناسب بانوان در وزارت نیرو به لحاظ کمی و کیفی، اظهار امیدواری کرد در سایر وزارتخانه ها نیز جایگاه بانوان ارتقا یابد، ضمن آن که قرار است توجه به خانواده در همه وزارتخانه ها به طور ویژه پرداخته شود.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: در صددیم که موضوع فرهنگ عامه را در ٩ کارگروه اجرایی کرده و بتوانیم خانواده طراز را در استانهای مختلف شناسایی و در روز خانواده از آنها تقدیر کنیم. وی در عین حال اظهار امیدواری کرد شناسایی خانواده و بانوان تاثیرگذار در طرح مسابقه ملی نمایشی - پیامکی خانواده انرژی با همین نگاه انجام شود.
دکتر رجبی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این مراسم نقش بانوان را در صنعت برق بسیار تاثیرگذار قلمداد کرد و گفت: در طول سال یک سوم و در دوره اوج مصرف ٥١ درصد از سهم پیک بار در بخش خانگی مصرف می شود و با توجه به این که بخش عمده ای از اقتصاد خانواده به وسیله بانوان مدیریت می شود، از این رو نقش آنها در کاهش هزینه برق مصرفی خانوار بسیار موثر است.
وی با اشاره به این که فرهنگ و الگوی مصرف برق در کشور مدام در حال تغییر است، استفاده بی رویه در مناطق عادی کشور از کولرهای گازی پرمصرف و کم بازده در حالی که کولر آبی نیز جوابگوی نیاز مشترکان است، را نوعی بدمصرفی خواند و تصریح کرد: این گونه رفتارها عملا فرهنگ نادرست را ترویج می دهد.
مدیرعامل توانیر ورود سالانه ٨٠٠  تا ٩٠٠ هزار دستگاه کولر گازی - که عمدتا از استانداردهای لازم برخوردار نیستند- از مبادی غیرمجاز به کشور را موجب اضافه شدن بار شبکه برق کشور در دوره اوج بار تابستان دانست و گفت: در این میان نقش خانواده بسیار مهم بوده و آگاهی آنها از کیفیت، استاندارد و بازدهی وسایل برقی قبل از خرید، بدون تردید می تواند کمک شایانی به صنعت برق کشور برای گذر از اوج بار تابستان کند.
محمد علی اکبری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر نیز در این مراسم گفت: مسابقه ملی نمایشی - پیامکی خانواده انرژی براساس نظرسنجی صورت گرفته در شهریور امسال در سراسر کشور، برنامه ریزی و با کمک امور بانوان وزارت نیرو برای دستگاههای اجرایی سراسر کشور برگزار می شود.
وی با بیان این که در حوزه آموزشهای تخصصی برای بانوان به ویژه بانوان خانه دار نیاز به فعالیت بیشتری احساس می شود، گفت: در این طرح طی یک دوره ٦ ماهه هر هفته ویدئوهایی تهیه و در پیام رسان «بله» و درگاههای اینترنتی توانیر و وزارت نیرو بارگذاری و سوالات آن به مسابقه گذاشته می شود که مخاطبان می توانند پاسخ سوالات این کلیپها را به سرشماره ٩٠٠٠٠١٢١ ارسال و از جوایز ارزنده ای نظیر لوازم خانگی و وسایل برقی کم مصرف و پربازده از جمله ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، و کولرهای آبی BLDC برخوردار شوند.
سمیه خداپرست مشاور وزیر نیرو در امور بانوان نیز در این مراسم از معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده درخواست کرد تا بحث مدیریت مصرف جزو ارزیابیهای شهید رجایی لحاظ شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات