بزرگترين خط انتقال برق كشور در سيستان و بلوچستان ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر مهدی پیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که سیستان و بلوچستان دارای ١١٠ پست انتقال برق است، افزود: در حال حاضر بیش از ٩ هزار و ٥٠٠ کیلومتر شبکه انتقال و فوق توزیع  برق در استان داریم که همکاران ما در فصل زمستان آن را برای بهره برداری در فصل تابستان آماده سازی می کنند تا شبکه پایداری در کل سال داشته باشیم.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان به طور میانگین هر سال حدود ٩ درصد رشد بار را تجربه می کند که شاخصه حرکت استان به سمت صنعتی شدن است و در این زمینه استان بیشترین رشد را در سطح کشور دارد. اوج نیاز مصرف برق استان ٢ هزار و ٢٧ مگاوات بوده که عمدتاً مصارف خانگی است.
مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به این که امسال ٨٧ مناقصه طرح توسعه و احداث با بودجه دو هزار و ٥٦٣ میلیارد تومان در استان داشته ایم، گفت: هم اکنون ٥ طرح خط فوق توزیع و انتقال برق به ارزش ١٤٣٦ میلیارد تومان در استان در حال اجرا است که خط انتقال ایرانشهر- سراوان به طول ٢١٠ کیلومتر یکی از بزرگترین طرحهای انتقال برق در کشور محسوب می شود.
وی با بیان این که تا پایان امسال، ٥ طرح مهم در حوزه توسعه شبکه انتقال برق به بهره برداری می رسد، گفت: ١١ طرح پست فوق توزیع با سرمایه گذاری در حدود ١٤٠٠ میلیارد تومان و ٥ طرح وی‍ژه در زمینه توسعه مخابرات با اعتبار ١٦١ میلیارد تومان در سطح استان در حال اجراست.
مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان افزود: به منظور عبور موفق از اوج بار سال ١٤٠٣ طبق آمایش انجام شده ٧ طرح حیاتی انتقال و فوق توزیع برق باید در استان اجرا شود که نیازمند ٦٩٣ میلیارد تومان اعتبار است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٨ مشترک فوق سنگین برق شامل سه کارخانه سیمان، انتقال آب حرمک، آب شیرین کن کنارک، منطقه آزاد چابهار و کارخانه مس «گراغه» در استان داریم و در آینده نیز قرار است پترو شیمی «نگین مکران»، فولاد «مکران چابهار» و معدن مس «جانجا» سیستان به این مشترکان اضافه شود.
پیری همچنین اظهار داشت: ظرفیت تولید همه انواع انرژی های تجدیدپذیر در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که می توان از آنها بهره برد. استان فرصت خوبی برای تولید انرژی از طریق انرژی های تجدیدپذیر جهت صادرات به کشور های همسایه دارد. نیروگاه بادی «میل نادر» در منطقه سیستان واقع در شمال استان از ابتدای بهمن سال ١٤٠١ با ظرفیت ٥٠ مگاوات مشغول تولید برق است.
پیری با اشاره به آمار قابل توجه سرقت از تاسیسات و شبکه های انتقال برق، تصریح کرد: خواسته ما از قوه قضائیه برخورد جدی با سارقین خطوط برق است و ما در این راستا اقداماتی انجام دادیم ولی متاسفانه به دلیل وسعت استان مشکل جدی در این حوزه داریم. متاسفانه سرقت از خطوط انتقال برق می تواند موجب بروز مشکلات زیادی از جمله خاموشی شهر شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات