خسروی: محدودیت سن بنا برای اعطای وام حذف شود

خسروی: محدودیت سن بنا برای اعطای وام حذف شود

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که اعطای وام به ساختمان‌های ۲۰ سال ساخت بر افزایش قیمت این ساختمان‌ها تاثیر می‌گذارد، در عین حال معتقد است: محدودیت سن برای اعطای وام مسکن باید حذف شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هر تسهیلاتی برای نوسازی و ساخت‌وساز مسکن پرداخت شود خوب است، زیرا محکوم به ساخت مسکن جدید هستیم.

وی با بیان اینکه بهتر است وام به سازنده تعلق گیرد و به خریدار منتقل شود، ادامه داد: باید برای توازن بازار عرضه و تقاضا را متعادل کنیم. به این ترتیب رکود و گرانی نخواهیم داشت.

رییس اتحادیه کشوری صنف مشاوران املاک با تاکید بر این‌که میزان کنونی وام مسکن کم است و برای خرید خانه کافی نیست، گفت: باید به این نکته توجه کرد که وام مسکن به منظور تامین سرپناه برای نیازمندان پرداخت می‌شود.

وی هم‌چنین درباره‌ی تعلق وام خرید مسکن به خانه‌های ۲۰ سال ساخت گفت: این‌که برای اعطای وام مسکن سن و محدودیت در نوع بنا در نظر گرفته می‌شود، باید حذف شود.

وی توصیه کرد: دو نوع وام برای ساخت و خرید مسکن در نظر گرفته شود یکی وام ساخت‌وساز که قابل انتقال به خریدار باشد و یکی وام که به کسانی که خواهان خرید سرپناه هستند فارغ از بنا تعلق گیرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: ممکن است خانواده‌ای مجبور به خرید مسکن در یک محله از شهر باشد که در آن خانه‌های نوساز که وام به آنها تعلق می‌گیرد، وجود نداشته باشد، بنابراین محدود‌ کردن دادن وام به خانه‌ها با سن و سال مشخص مردم را در خرید خانه محدود می‌کند.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند برخی از بناهای با سن بالا به دلیل استفاده از مصالح خوب استحکام بیشتری نسبت به بناهای جدید دارد.

    نظرات