قیمت ویلا در پایتخت

قیمت ویلا در پایتخت

http://www.bananews.ir/فاصله طبقاتی بین متقاضیان مسکن بر اساس اطلاعات ذکر شده در فایل واحدهای مسکونی فروشی به وضوح قابل رویت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معرفی ویلاهای مسکونی چندین میلیارد تومانی و همچنین آپارتمان های ۴۰ متری به خریداران حاکی از اختلاف شدید قدرت خرید متقاضیان در بازار مسکن است.

بسیاری از مستاجران و افرادی که برای اولین بار وارد بازار مسکن می‌شوند در تلاش هستند که یک واحد مسکونی با حداقل متراژ را خریداری کنند، اما این میزان متراژ برای ویلاهای میلیاردی، سوئیتی بیش نیست!

این روزها علاوه بر آپارتمان‌های درجه یک که بیشتر در شمال تهران ساخته می‌شوند و با نرخ های میلیاردی به بازار فروش عرضه می‌شوند، ویلاهای مسکونی که بیش از ۲۰ سال از عمرشان می‌گذرد نیز با چنین قیمت‌هایی به متقاضیان واگذار می‌شوند.

طبق گفته تعدادی از بنگاهداران مسکن که مسوول فروش ویلاهای مسکونی هستند، این دسته از املاک مسکونی مشتریان خاص خود را دارند به همین خاطر نوسان قیمت در این بخش از بازار فروش بر حجم خریداران تاثیر چشمگیری ندارد زیرا همانطور که اشاره شد بازار خرید و فروش ویلاهای میلیاردی همیشه مشتریان خود را دارد.

معمولا متقاضیان برای دو هدف به خرید ویلا روی می‌آورند. اگر ویلای فروشی بازسازی شده باشد و برای سکونت مناسب باشد، متقاضی به عنوان مصرف کننده واقعی یعنی برای سکونت آن را خریداری می‌کند، اما از طرف دیگر اگر ملک قدیمی ساخت باشد و سکونت در آن با دشواری همراه باشد بیشتر مورد پسند سازنده‌ها برای ساخت‌وساز واقع می‌شود و کمتر مصرف‌کننده‌ای چنین املاک فرسوده‌ای را برای بازسازی به منظور سکونت انتخاب می‌کند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی ویلای مسکونی با ارزش میلیاردی پرداخته که به این شرح است: ویلایی با ۴۰۰ متر مربع زیر بنا و ۵۰۰ متر مربع زمین به صورت دوبلکس در محدوده میدان تجریش به بازار فروش عرضه شده است. ویلای مذکور ۲۵ سال عمر دارد و از امکاناتی همچون پارکینگ و انباری برخوردار است. قیمت هر متر مربع آن ۱۴میلیون تومان و ارزش کلی این ملک ۷ میلیارد تومان عنوان شده است. همچنین فروشنده‌ای اعلام کرده است ویلای مسکونی خود را با ۲۰۰ متر مربع زیربنا و ۱۱۷ متر مربع زمین در منطقه فرمانیه با قیمت یک میلیارد و ۵۳ میلیون تومان (قیمت هر متر مربع ۹ میلیون تومان محاسبه شده است) به خریدار واگذار می‌کند. این ملک به صورت تریبلکس طراحی شده و از طرف دیگر سونا، جکوزی و استخر جزو محاسن این ویلا به شمار می‌آید.

    نظرات