افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۹ طرح گازرسانی در کردستان

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۹ طرح گازرسانی در کردستان

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در ایام هفته دولت امسال ۸۹ طرح گازرسانی با هزینه‌ای معادل ۲۴۶ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال در این استان افتتاح یا کلنگ زنی شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس محمد‌مهدی مهدوی این تعداد طرح را شامل ۸۶ طرح افتتاحی با هزینه‌ای معادل ۱۹۰ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال و سه طرح کلنگ زنی با ۵۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار عنوان کرد.

وی گازرسانی به ۶۳ روستای استان با اعتباری معادل ۱۷۰ میلیارد ریال را از جمله این پروژه‌ها دانست و گفت: با گازرسانی به این تعداد روستا، چهار هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گفته وی در ایام هفته دولت ساکنان شش روستا در شهرستان بانه، شش روستا در شهرستان بیجار، هفت روستا در شهرستان دهگلان، دو روستا در شهرستان سروآباد، هشت روستا در شهرستان سقز، ۱۰ روستا در شهرستان قروه، هشت روستا در شهرستان دیواندره و ۱۶ روستا در شهرستان سنندج از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی احداث ساختمان گازرسانی ناحیه سروآباد با هزینه‌ای معادل چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را از دیگر طرح‌های افتتاح شده عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان، افتتاح یک ایستگاه سی‌ان‌جی در شهر موچش را از دیگر طرح‌های مورد نظر اعلام کرد.

مهندس مهدوی اظهار کرد: همچنین در این ایام، عملیات اجرایی خط تغذیه ۱۰ اینچ شهرستان سقز به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شد.

وی در ادامه افتتاح گازرسانی به ۱۹ واحد صنعتی در استان با اعتباری معادل پنج میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال را از دیگر طرح‌های افتتاحی عنوان کرد.

وی همچنین افتتاح پروژه گازرسانی به واحدهای مسکن مهر در سطح استان را از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت عنوان کرد و گفت: در این هفته همچنین یک هزار و ۳۴۰ واحد مسکن مهر شامل ۶۴۶ واحدی سقز و ۶۹۴ واحدی بلال قروه که با اعتباری معادل ۷۷۸ میلیون ریال تامین گاز صورت گرفته، بهره‌برداری شدند. به گفته وی در این ایام همچنین عملیات گازرسانی به سه هزار و ۹۸۲ واحدمسکن مهر در شهرستان سقز با اعتبار یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال آغاز شد.

در حال حاضر ساکنان ۲۲ شهر و ۵۷۲ روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

    نظرات