یک واحد مسکن مهر خالی نیز در سمنان وجود ندارد

یک واحد مسکن مهر خالی نیز در سمنان وجود ندارد

http://www.bananews.ir/استاندار سمنان گفت: رسیدگی به ساخت مسکن مهر شهرهایی با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر است که کار ساخت و ساز آنها به طول انجامیده و ممکن است در دولت احمدی‌نژاد به ثمر ننشیند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس رهی امروز ۱۵ شهریور ماه در جلسه مسکن مهر این استان، افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا پروژه‌های مسکن مهر به سرعت انجام شود که بعد از دولت مهر چیزی به نام مسکن مهر باقی نماند.

استاندار سمنان ادامه داد: ابتدا تصور می‌شد تعداد ۱۰ هزار از مسکن ساخته شده مهر در شهر سمنان اضافه است اما امروز آنقدر متقاضی زیاد است که حتی یک واحد خالی در سمنان وجود ندارد.

رهی با بیان اینکه ساز و کار مسکن مهر با بقیه مسکن‌ها متفاوت است، تصریح کرد: شهرداران همکاری کنند و در این زمینه مشکل تراشی نکنند.

وی اظهار کرد: تمام مصوبات مسکن مهر در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر لازم الاجراست و باید تمامی آنها ساخته شود چرا که باید با نگاه به آینده و با فرض شهرستان شدن این شهرهای کوچک واحدهای مسکونی را ساخت.

استاندار سمنان با بیان اینکه قیمت ساخت و ساز مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت نباید بالاتر از قیمت ساخت مسکن در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر باشد، اظهار کرد: بنیاد مسکن باید تلاش کند و ساز و کارهایی را به کار ببرد که مسکن ها با ارزانترین قیمت ساخته شود.

رهی اظهار کرد: پیمانکاران واحدهای تعاونی ساز و صنعتی ساز نیز در ساخت و ساز مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف هستند و اداره کل امور مالیاتی استان سمنان باید با آنها همکاری لازم را داشته باشد.

وی همچنین از پرداخت یارانه شهرداری های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت:در تلاش هستیم یارانه شهرداری های بالای ۲۵ نفر را نیز تامین کنیم.

استاندار سمنان بر تسریع در دریافت پایان کار واحدهای مسکن مهر تاکید کرد و افزود: پیمانکاران باید برخی از نازک کاری های واحدها را به متقاضیان واگذار کنند که با سلیقه و دلخواه خود آن را تکمیل کنند.

    نظرات