مديركل دفتر راهبري و نظارت بر انتقال و توزيع برق ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، در دومین روز نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی صنعت برق کشور و اجرای پویش با انرژی، مهندس عبدالصاحب ارجمند، روابط عمومیهای صنعت برق را آیینه تمام نما و انعکاس دهنده زحمات تلاشگران صنعت برق دانست و با اشاره به تدوین برنامه استراتژیک ٢٠ ساله صنعت برق تا سال ١٤٢٠، موضوع مدیریت مصرف برق و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور را از مباحث مهم چشم انداز برق کشور برشمرد.

وی اظهار داشت: مرزهای تبادل اطلاعات و تعامل با مشترکان در این حوزه، در روابط عمومیهای صنعت برق قرار دارد و روابط عمومیهای صنعت برق نقش اساسی در تعامل با مشترکان و تغییر رفتار مصرفی ایفا می کنند.
وی توضیح داد: براساس چشم انداز ٢٠ ساله برنامه های میان مدت چهار ساله نه تنها ناترازی برطرف می شود، بلکه در افق برنامه هفتم ٧ هزار مگاوات تراز مثبت پیش بینی شده است.
مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو به اقدامات دولت سیزدهم در بخش برق و تدوین ١٨٠ برنامه  عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان آینده اشاره کرد و از تدوین راهبردها برنامه ها برای غلبه بر چالشهای متعدد در حوزه های تولید، انتقال، توزیع و مصرف برق در چشم انداز ٢٠ ساله خبر داد.
به گفته مهندس ارجمند؛  چشم انداز ٢٠ ساله صنعت برق را بر پایه شاخصهای اصلی توسعه عدالت محور بهینه و مقرون به صرفه بودن، حفظ تاب آوری و پایایی شبکه برق، حفظ محیط زیست عنوان کرد که مبتنی بر ٤٠ سیاست طراحی و فهرست اقدامات برای تحقق آن تهیه و تدوین شده است.
وی ظرفیت برنامه ریزی شده برای حوزه مدیریت و بهینه سازی مصرف برق را حدود ١٧ هزار مگاوات ذکر کرد و با اشاره به برگزاری بیش از ٥٠٠ جلسه با ٥٥٠ مصوبه به ریاست وزیر نیرو، بیشترین تعداد جلسات در کمیته های پنجگانه را مربوط به بخش مدیریت مصرف با ٢٠ جلسه عنوان کرد و از ایجاد سازکار تعامل مستمر با مشترکان برق و تغییر رفتار مصرفی آنها در بخش های خانگی تجاری اداری و کشاورزی خبر داد.

مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو در پایان از تدوین برنامه های عملیاتی کوتاه میان مدت و استفاده از مشوق های جدید براساس چشم انداز ٢٠ ساله صنعت برق خبر داد و تصریح کرد: در صورت تداوم و رشد مصرف با روش های قبلی، مصرف برق بخش خانگی در اوج بار امسال به ٥٧ تراواتساعت می رسید که در در حال حاضر با وجود افزایش ٢ میلیون مشترک جدید به تعدا مشترکان، به ٤٦  تراواتساعت کاهش یافته و در عین حال تحویل برق به صنایع ٢٥ درصد افزایش یافته است.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات