سومین ویژه برنامه «افطارلیق» در باغ‌شهر تبریز

سومین ویژه برنامه «افطارلیق» در باغ‌شهر تبریز

به گزارش شهریار ، همزمان با بهار طبیعت و بهار قرآن سومین ویژه برنامه «افطارلیق» در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در باغ‌شهر تبریز توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز برگزار شد.
در این ویژه‌برنامه بخش های مختلف همچون سخنرانی مذهبی، اجرای تواشیح، اجرای موسیقی، عاشیقلار، برگزاری نمایش طنز و با حضور عروسک های غول پیکر اجرا شد.
همچنین آیین تکم‌گردانی در این مراسم برگزار شد، تکم گردانی در واقع یکی از آیین ها و سنت های رایج و متداولی است که در آذربایجان در آستانه عید نوروز و سال نو خورشیدی نیز اجرا می شود. کسانی این مراسم را برگزار می کنند در حالی که عروسک هایی به شکل بز نر در دست دارند و سر این عروسک های بزی را به این سو و آن سو تکان می دهند شعرهایی هم درباره تکه و ماجراهای او می خواهند. آیین تکم ‌گردانی در هر کوی و برزنی حاضر می‌شود و از مردم در قبال خواندن شعرهایش و بازی دادن «تکه» عروسکی‌اش هدیه و انعام می ‌ستاند.
گفتنی است، در ادامه سلسله برنامه های فرهنگی به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه «عیدانه» بیست و هشتم اسفند امسال و یکم فروردین سال ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۴ در پلیس راه تبریز - صوفیان برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات