برنامه های فرهنگی باید با اثربخشی همراه باشد

برنامه های فرهنگی باید با اثربخشی همراه باشد

به گزارش شهریار ،  آیت الله دکتر آل هاشم در مراسم عید با شهدا در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه مراسم شهدا الهام بخش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است، افزود، این یادواره ها بازگو کننده رشادت فرزندان این ملت هست که تمام هستی خود را در دفاع از ارزشهای دینی فدا کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدایی که برای حفظ دین و تمامیت ارضی کشور از همه داشته هایشان گذشتند، یک مسئولیت همگانی است.

وی اضافه کرد: تمام آحاد جامعه وام دار شهدا هستند و ضرورت دارد در راستای تمجید از ایشان در فضاهای اجتماعی، مجازی و رسانه ای، ماندگارترین اقدامات صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان به اثربخشی برنامه های فرهنگی تاکید کرد و افزود: مراسم شهدا باید منجر به تحول روحی و اجتماعی شود.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: ثبت خاطرات رزمندگان و وصیت نامه های شهدا کار ارزشمندی است که در مراسمات شهدا باید تبیین شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این اقدام برای آشنایی نسل امروز با شهدا حائز اهمیت بوده و قشر نوجوانان و دانش آموزان باید مورد توجه ویژه باشد.

آیت الله آل هاشم تاکید کرد: تلاش برای ماندگاری یادواره شهدا با تولید اثرات هنری مورد اهتمام قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر شرایط زمانی با خلاقیت و نوآوری در مورد شناساندن شهدا محتوی موثر و آثار فاخر تولید شود.

وی اضافه کرد: اردوهای راهیان نور یکی از موثرترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان اظهار داشت: مردمی بودن یادواره شهدا یکی دیگر از موضوعاتی هست که باید مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: یادواره های شهدا باید پل ارتباطی میان نسل های دیروز، امروز و فردا باشد.

آیت الله آل هاشم در پایان سخنانش به پیشگامی آذربایجان‌شرقی در مراسمات شهدا اشاره کرد و افزود، تمسک عملی به فرهنگ دفاع مقدس باید مورد توجه باشد.

در این مراسم ضمن مداحی مداحین اهل بیت صابر رهنما و مهدی قربانی و همچنین خاطرگویی رزمنده گان دفاع مقدس از خانواده معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.

در مراسم عید با شهدا که در اولین روز از سال ۱۴۰۳ در مسجد حکم آباد و با مشارکت شهرداری منطقه ۴ برگزار شد، مسئولین شهری و استانی حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات