آمارها از افزایش قراردادهای مسکن در نیمه اول سال خبر می‌دهند

آمارها از افزایش قراردادهای مسکن در نیمه اول سال خبر می‌دهند

http://www.bananews.ir/با وجود این‌که بنگاه‌داران و مسوولان اتحادیه صنفی املاک کشور از رکود در معاملات مسکن در نیمه اول امسال خبر می‌دهند، اما آمار چیز دیگری می‌گوید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قلی‌خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تثبیت‌شدن مردم در خانه‌هایشان با توجه به نزدیک‌شدن به بازگشایی مدارس، بازار مسکن و جابه‌جایی‌ها در رکود است.

وی افزود: از پیش از ماه مبارک رمضان مستاجران و نیز کسانی که قصد تعویض خانه‌هایشان را و نیز صاحبخانه‌هایی که تصمیم به تعویض خانه‌هایشان داشتند اقدام کردند و در حال حاضر جابه‌جایی انجام نمی‌شود.

وی هم چنین یادآور شد: با توجه به نرخ اجاره و خرید و فروش مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد رکود در این بازار بوده‌ایم در شرایطی که انتظار ما بیش از این بود.

به گفته‌ خسروی در شرایط کنونی یعنی رکود بازار بهترین موقعیت برای خرید مسکن وجود دارد، بنابراین هر کس اقدام به خرید کند ضرر نخواهد کرد.

در حالی خسروی از رکود در بازار مسکن از ابتدای سال ۹۱ تاکنون خبر می‌دهد که آمار اتحادیه املاک که در اختیار ایسنا گذاشته است بیانگر چیز دیگری است.

در کل کشور قرار‌داد‌های ثبت‌شده از ابتدای سال ۹۰ تا ابتدای شهریورماه ۹۰، ۱۹۷ هزار و ۵۵۹ قرار‌داد بوده است در حالی که این آمار در مدت مشابه سال جاری شامل ۷۳۵ هزار و ۲۶۳ قرار‌داد ثبت‌شده می‌شود.

آمار قرار‌داد‌های ثبت‌شده در معاملات مسکن در استان تهران در تاریخ یک فروردین‌ماه ۹۰ تا ابتدای شهریورماه سال پیش ۱۲۲ هزار و ۲۵۲ قرار‌داد بوده است، در حالی که در مدت مشابه سال جاری در استان تهران نیز افزایش دیده می‌شود، به گونه‌ای که این رقم به ۱۸۹ هزار و ۸۹۱ قرار‌داد افزایش پیدا کرده است.

این افزایش در شهرستان تهران نیز دیده می‌شود. از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری تاکنون ۱۳۰ هزار و ۱۶۵ قرار‌داد مسکن در تهران به ثبت رسیده است، در حالی که رقم تعداد کل قرار‌داد‌های ثبت‌شده در شهر تهران در پنج ماهه‌ اول سال ۹۰، ۸۶ هزار و ۵۹۴ قرار‌داد بوده است

    نظرات