به گزارش شهریار نیوز، رضا خلیلی در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی تبریز با اشاره به این که تحول آفرینی در اقتصاد شهر اهمیت دادن به مهمترین کسب و کارها در شهر است، گفت: با توجه به پیشینه بازرگانی تبریز از دیرباز بعنوان مرکز تجارت کالاهای استراتژیک و مهم است که این شهر را پر در جهان آوازه کرده است.
وی ادامه داد: فرش تبریز با شهرت جهانی و ثبت شده خود بعنوان شهر جهانی فرش در شورای بین المللی صنایع دستی برند فرش نفیس ایرانی را با خود یدک می کشد و می بایست بیشتر از این در تکمیل برند شهری تبریز با همکاری همه ارگانهای ذی ربط بر معرفی و همگانی کردن آن همت گماشت.
انتخاب برند شهری در کنار توسعه امر گردشگری در تبریز از مهمترین رویکردهای مناسب مشارکت و جذب سرمایههای مختلف اجتماعی و اقتصادی برای هر شهری است.
خلیلی افزود: کفش و چرم تبریز نیز با توجه به کیفیت و قدمت این صنعت یکی دیگر از برندهای اقتصادی شهر تبریز محسوب می شود و با توجه به کسب و کار و درآمدزایی حدود ۱۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این شغل می تواند ظرفیت مناسب جهت سرمایه گذاری و معرفی آن بعنوان یک برند موفق شهری به سمت جهانی شدن این صنعت بنام تبریز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
نظرات