توانمندسازی شمال تبریز با اجرای پروژه فرهنگسرای شهدای کوی لاله

توانمندسازی شمال تبریز با اجرای پروژه فرهنگسرای شهدای کوی لاله

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار در حاشیه بازدید از پروژه فرهنگسرای شهدای کوی لاله اظهار کرد: با توجه به شکل‌گیری بحث حاشیه‌نشینی در شمال تبریز، توانمندسازی این بخش از شهر از طریق افزایش سرانه‌های شهری و پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز امری ضروری است.

وی افزود: در همین راستا و به منظور ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی به شهروندان، فرهنگسرای شهدای کوی لاله با هزینه ۱۵ میلیارد تومان احداث شده است که روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

هوشیار با اشاره به ایجاد و توسعه فضای سبز پیرامون این فرهنگسرا اعلام کرد: کاشت نهال و ایجاد فضای سبز، زیباسازی محیط، نورپردازی و تامین روشنایی این بخش در راستای ارائا خدمات رفاهی انجام شده و همچنین مجموعه ورزشی و چمن مصنوعی آن نیز در خدمت جوانان محل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این فرهنگسرا، بحث‌های آموزشی در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، سلامت و همچنین غربالگری سلامت شهروندان در این مرکز انجام می‌گیرد.

شهردار تبریز یادآور شد: همچنین بحث ورزش شهروندی به عنوان اولویت شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در دوره فعلی مورد تاکید است.

هوشیار با اشاره به طرح توسعه این پروژه و تبادل آن با مجموعه عون بن علی و ربع رشیدی نیز گفت: در ادامه این پروژه، مسیر و معبری برای ایجاد دسترسی بین دو طرف اتوبان پاسداران و اتصال فرهنگسرای شهدای کوی لاله با مجموعه عون بن علی و ربع رشیدی کار می‌شود که جزو تکالیف بودجه‌ای شهرداری منطقه ۱ در سال جاری است.

وی افزود: فرهنگسرای شهدای کوی لاله با ۹۰۰ مترمربع زیربنا و ۱۵ میلیارد تومان هزینه در سال اجرایی شده است که طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین شهردار تبریز مطابق جمعه‌های گذشته از پروژه‌های ورزشی شهر نیز بازدید به عمل آورده و گفت: در سال جاری ۵۵ پروژه ورزشی با هزینه هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که بخش بزرگی از آنها در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت ساختمان ورزش شهرداری تبریز نیز گفت: ساختمان ورزش شهرداری تبریز یکی از پروژه‌های ورزشی شهرداری منطقه ۱ است که با زیربنای سه هزار مترمربع و در هفت طبقه سازه‌ای با اعتبار اولیه ۴۲۰ میلیارد ریال در خیابان ورزش احداث می‌شود.

هوشیار تاکید کرد: با تکمیل ساختمان ورزش، فعالیت‌های ورزشی شهرداری تبریز متمرکز شده و سیاست‌های مدیریت شهری در این حوزه اجرایی می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات