آغاز به كار نخستين مجتمع خورشيدي حمايتي متمركز كشور ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان، این مجتمع با مشارکت ٤٣ بانوی پنداسی در قالب تعاونی و با حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و شرکت توزیع برق استان اصفهان احداث شده و شامل ٥ هزار و ٨٠٠ پنل خورشیدی است که سالانه ٣٠٠ هزار کیلووات ساعت برق تولید می کند. این میزان برق معادل مصرف ٢١٥ واحد مسکونی در منطقه است.
از مزایای این مجتمع می توان به ایجاد درآمد پایدار برای بیش از ٤٣ خانوار و دهیاری، ایجاد انگیزه برای بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس، امیدآفرینی در جامعه به ویژه در بین بانوان، تامین انرژی ٢١٥ واحد مسکونی در مناطق همجوار، تولید برق مازاد بر مصرف روستا و تامین برق ٣ روستای همجوار، کاهش تلفات شبکه، کاهش تولید گازهای گلخانه ای و صرفه جویی در مصرف آب، بهبود عملکرد پدافند غیر عامل در شبکه و کمک به جلوگیری از خاموشی در اوج بار تابستان اشاره کرد.
در مراسم بهره برداری از این طرح که با حضور مدیرعامل بنیاد برکت، مدیر کل دفتر مدیریت طرح های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ساتبا، فرماندار ویژه کاشان، مدیر برق کاشان و دیگر مسولان استان و شهرشتان کاشان برگزار شد، ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت که از حامیان احداث این نیروگاه است،  گفت: در احداث نیروگاه پنداس، مشارکت مردم شکل گرفت، مسئله مردم محلی و همچنین مسئله ملی مد نظر قرار گرفت، ثروت آفرینی و ایجاد کسب کار شد و جهش تولید در پنلهای نیروگاههای خورشیدی را به همراه داشت.
محمدی نژاد نماینده شرکت ساتبا نیز اظهار داشت: این مجتمع در جهت تحقق شعار سال "جهش تولید، با مشارکت مردم" و با هدف توانمندسازی بانوان روستایی و توسعه انرژیهای تجدیدپذیر احداث شده است.
وی افزود: شرکت توزیع برق استان اصفهان در بین شرکت های توزیع به عنوان یک شرکت پیشتاز در این زمینه شناخته می شود.
مدیر امور برق کاشان نیز در این آئین گفت: احداث مجتمع خورشیدی پنداس یک اقدام ابتکاری و الگویی برای سایر روستاهای کشور است.
وی افزود: این مجتمع علاوه بر تولید برق، زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی برای اهالی روستا را فراهم کرده است.
فرماندار ویژه شهرستان کاشان نیز در این آئین گفت: احداث مجتمع خورشیدی پنداس در راستای توسعه پایدار روستای پنداس انجام شده است.
دهیار روستای پنداس نیز در این آئین از همکاری شرکت توزیع برق استان اصفهان، بنیاد برکت و سایر مسئولان در احداث این مجتمع قدردانی کرد و گفت: حداث مجتمع خورشیدی پنداس تحولی بزرگ در زندگی اهالی این روستا ایجاد کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات