شهرداری دنبال پیشگیری از ساخت هتل در پارک پردیسان

شهرداری دنبال پیشگیری از ساخت هتل در پارک پردیسان

http://www.bananews.ir/سخنگوی شهردار تهران از ارائه درخواست کتبی به سازمان حفاظت محیط‌زیست برای خرید پارک پردیسان خبر داد و گفت: حال که سازمان حفاظت محیط زیست قصد کرده پارک پردیسان را به بخش خصوصی بفروشد شهرداری تهران به عنوان بخش خصوصی قصد خرید پارک پردیسان را دارد تا به جای ساخت هتل در آن، از فضای سبز آن حفاظت کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدهادی ایازی معاون شهردار تهران با انتقاد از وضعیت نامناسب نگهداری پارک پردیسان اظهار کرد: مسوولیت این پارک برعهده سازمان محیط زیست است و قرار بود این پارک به مرکز اکولوژیک تبدیل شود و در آن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی مورد بازدید شهروندان قرار گیرد، اما متاسفانه تاکنون تنها از حریم پیرامونی آن استفاده شده است.

ایازی ادامه داد: اگر از بالای برج میلاد به پارک پردیسان نگاه کنید، می‌بینید که با چه وضعیتی نگهداری می‌شود و چگونگی نگهداری این پارک از دغدغه‌های مدیریت شهری است.

او تصریح کرد: به همین دلیل شهرداری تهران درخواست کرده که اگر قرار بر فروش این پارک است به دلیل آنکه با کمبود سرانه فضای سبز روبه‌رو هستیم آن‌را خریداری کند تا به جای آنکه به بخش خصوصی داده شود و در آن هتل‌سازی شود، شهرداری تهران از فضای سبز بی‌نظیر این مکان که ۲۷۵ هکتار است حفاظت کند.

علی‌محمد مختاری مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز در گفت‌وگو با فارس با تایید این خبر گفت: به صورت کتبی شهرداری تقاضای خرید پارک پردیسان را کرده است و نامه‌نگاری‌های لازم از حوزه معاونت خدمات شهری در این زمینه صورت گرفته است.

او تاکید کرد: در صورت واگذاری اقدامات لازم انجام و در نهایت پارک را برای استفاده عموم مردم آماده می‌کنیم.

به گزارش دنیای اقتصاد چندی پیش با انتشار خبر واگذاری بخشی از زمین‌های پارک پردیسان به بخش خصوصی به منظور ساخت‌وساز در آن جمعی از اعضای شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست طرح یک فوریتی منع ساخت‌وساز در پارک و بوستان‌ها را به تصویب رساند. از سوی دیگر شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای بر ضرورت حفاظت از پارک و بوستان‌ها تاکید کرد. در همین راستا معاون شهردار تهران که به نظر می‌رسد از منظور اصلی فروش پارک پردیسان به بخش خصوصی خبر دارد از اقدام جدید شهرداری تهران برای خرید پارک پردیسان خبر داده است.

    نظرات