تراکم جمعیتی در آذربایجان‌شرقی ۹۴ نفر در کیلومتر مربع است

تراکم جمعیتی در آذربایجان‌شرقی ۹۴ نفر در کیلومتر مربع است

به گزارش شهریار به نقل از فارس، حیدر فتح‌زاده در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: این استان دارای ۲۲ شهرستان، ۴۸ بخش، ۶۷ شهر، ۱۴۶ دهستان و تا پایان سال ۱۴۰۰ دارای دو هزار و ۶۹۸ آبادی دارای سکنه و ۳۶۸ آبادی خالی از سکنه بوده است.

وی افزود: آذربایجان شرقی با مساحتی بالغ بر ۴۵ هزار و ۴۹۱ کیلومترمربع، ۲.۷۶ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین آمار اعلامی سال ۱۴۰۰، جمعیتی بالغ بر ۴.۰۶ میلیون نفر و سهمی معادل ۴.۸ درصد کل جمعیت کشور را دربر گرفته است.

فتح‌زاده تصریح کرد: تراکم جمعیتی این استان نیز ۹۴ نفر در کیلومتر مربع بوده که از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با اشاره به تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان یادآور شد: در پایان سال ۱۴۰۲ نقشه راه اجرایی این برنامه را نیز به صورت مصداقی ترسیم و سعی کردیم از حالت نظری و کیفی خارج شده و عملکردهای اجرایی آن کمی و قابل اندازه‌گیری شود.

این مسوول اضافه کرد: در واقع ویژگی اساسی برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان تمرکز جدی بر کمی‌گرایی و عملکردگرایی است و هر سه ماه یک بار هم نتایج اجرای این برنامه ارائه خواهد شد.

وی ابراز داشت: نگاه متفاوت به دارایی‌ها، فکر و عمل بحث کلیدی برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان است تا بدینوسیله به ارزش افزوده مورد انتظار استان دست یابیم.

فتح زاده همچنین به تشریح نقشه راه تدوین برنامه رشد اقتصادی استان و مدل مفهومی آن بر اساس شعار سال پرداخت و افزود: دستاورد نهایی تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در استان رشد اقتصادی، ارتقای سهم ارزش افزوده، بهره وری، مشارکت و رضایتمندی مردم خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات