مشکلات پیش روی سرمایه گذاران بررسی و رفع شود

مشکلات پیش روی سرمایه گذاران بررسی و رفع شود

به گزارش شهریار ، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر امروز در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه واکاوی و بررسی مشکلات در حوزه سرمایه گذاری باید در اولویت باشد، گفت: با توجه به ناموفق بودن برخی سرمایه گذاری ها در تبریز و وجود ۷۰ پروژه راکد سرمایه گذاری در سطح شهر که از سالهای گذشته باقی مانده است، باید مشکلات پیش روی سرمایه گذاران بررسی و رفع شود تا این قشر در یاری رساندن به توسعه شهر ناامید نشوند.

وی با اشاره به برخی از این مشکلات یادآور شد: وجود مشکل در مالکیت، عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم رفع مشکلات کاربری و مجوز کمیسیون ماده پنج، نبود مطالعات کافی و نبود اهلیت سرمایه گذار از جمله این مشکلات محسوب می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه به تشریح رویکرد شهرداری در سالهای اخیر پرداخت و تاکید کرد: با تعییر رویکرد شهرداری در دو سال اخیر، مسیر برای سرمایه گذاران تسهیل شده و همچنین خرید سهام توسط شهرداری از اقدامات مفید در این زمینه تلقی می شود.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر در بخش دیگری از سخنان خود، شهرداری را تنها نهادی دانست که در این خصوص طرح مسئله کرده و ادامه داد: از پروژه های سرمایه گذاری در تبریز طی ۱۰-۱۵ سال‌گذشته، ۱۸ پروژه به بهره برداری رسیده، ۵ پروژه بدون نقص در حال اجراست، ۷ پروژه به کمیسیون ماده ۳۸ رفته و در ۱۵ پروژه نیز با سرمایه گذار فسخ قرار داد شده است.

وی ‌با اعلام اینکه سرمایه گذاری صرورتی برای تحقق توسعه شهراست، گفت: با اجرای طرح‌های بیشتر در مناطق ۷ و ۱۰ و همچنین اعطای امتیازات ویژه در این مناطق می توان رکود اقتصادی موجود در آنها را رفع‌ کرد.

عضو شورای شهر تبریز در پایان وضعیت سرمایه گذاری در نبریز را نسبت به سالهای قبل مثبت ارزیابی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات