خرید و نوسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس طی دو سال گذشته توسط شهرداری تبریز

خرید و نوسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس طی دو سال گذشته توسط شهرداری تبریز

به گزارش شهریار ، محمد حسین زاده مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز در مصاحبه با برنامه تبریزیم شبکه استانی سهند با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در جبران عقب ماندگی های مربوط به نوسازی ناوگان در سالیان گذشته گفت: در دوره اخیر مدیریت شهری به همت شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که از تولیدات کارخانه ای در تبریز است با اعتبارات شهرداری خریداری و  وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده اند.

وی افزود: در دو سال گذشته همچنین با حمایتهای دولت محترم و از محل قرارداد وزارت کشور و شرکت های اتوبوس سازی، تعداد ۱۳۴ دستگاه به اتوبوسرانی تبریز اختصاص یافته که ۳۸ دستگاه تحویل  و ۹۶ دستگاه درحال پیگیری جهت تحویل میباشد  ولی با وجود نوسازی ناوگان در دو سال گذشته، هنوز به آن مطلوبیت که در شان مردم باشد نرسیده ایم و کماکان درحال رفع این کمبود هستیم و بر این اساس مذاکراتی جهت خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در حال انجام است.

حسین زاده ادامه داد: سیاست شهرداری تبریز و هیات مدیره سازمان حمل و نقل مسافر اینست که بتوانیم  اتوبوسهایی که به دلایل مختلف فنی متوقف هستند، بازسازی کرده و رفع نقص شوند تا مجددا به خطوط برگردند و خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران اتوبوسرانی بخصوص حوزه فنی و حمایتهای مالی شهرداری تبریز ۴۰ دستگاه اتوبوس در ۴ ماه گذشته به نحو احسن بازسازی و به خطوط اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز در خصوص ادغام سازمانهای تاکسیرانی، ترمینال و اتوبوسرانی و تشکیل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر گفت: این سازمان در راستای سیاستهای وزارت کشور تشکیل گرفته و مراحل ادغام این مجموعه ها هم طی شده است.

وی افزود:خوشبختانه در تاکسیرانی اقدامات مهمی سالیان اخیر در خصوص نوسازی تاکسی ها انجام گرفته بطوریکه با مساعدت و حمایت شهردار محترم تبریز  و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر، تعداد ۱۷۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده و کلانشهر تبریز رتبه اول کشوری را در این خصوص کسب نموده که باتوجه به استقبال مالکین تاکسی های فرسوده، روند نوسازی همچنان ادامه دارد و اثرات این اقدام در نقاط مختلف شهر مشهود می باشد.  همچنین پیگیر تاکسی های برقی هستیم تا  در مرحله نخست و بصورت پایلوت در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرند.

حسین زاده در مورد وضعیت ترافیکی تبریز هم گفت: همه ما در ایجاد ترافیک شهر سهیم هستیم. هرچقدر اتوبوس یا تاکسی اضافه شود اگر ترافیک وجود داشته باشد ناوگان حمل و نقل عمومی به موقع به ایستگاه نخواهند رسید و زمان انتظار مسافر هم بیشتر خواهد شد. پس تقاضا و خواهش داریم شهروندان عزیز نیز تا حد امکان از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند تا معابر در اختیار حمل و نقل عمومی اعم از ون و تاکسی و اتوبوس قرارگیرد. اگر این مشارکت مردمی و تغییر در فرهنگ ترافیک شهری انجام نگیرد هرچقدر اتوبوس یا تاکسی اضافه شود شاید بار ترافیکی را افزایش دهد.

وی با اشاره به وجود خطوط ویژه تردد ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه داد: در معابر شهری مسیرهای ویژه طراحی و اضافه شود تا اتوبوس و تاکسی و ون از آنجا رفت آمد کنند و در طول مسیر ویژه خودروهای شخصی وارد نشوند تا بار ترافیکی کمتر شود.


۱۸۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار می شوند

حسین زاده در خصوص ازدحام مسافرین و کمبود اتوبوس در برخی خطوط گفت: عموما مردم با در نظر گرفتن کرایه بسیار پایین اتوبوسها، میل به سوار شدن به این مد از حمل و نقل عمومی دارند.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته بنا داریم تا مهرماه ۱۴۰۳ تعداد ۱۸۰ دستگاه اتوبوس را به بخش خصوصی واگذار کنیم که در صورت اجرایی شدن این امر، ضمن جبران کسری اتوبوس های هر مسیر، میزان رضایت شهروندان از خدمات اتوبوسرانی نیز از نظر کمی و کیفی بالا خواهد رفت.

حسین زاده درمورد  ایجاد  خطوط پاره خطی نیز گفت: برای کاستن از ترافیک هسته مرکزی شهر و در راستای ایجاد حمل و نقل ترکیبی، طرح ایجاد خطوط پاره خطی در دست اقدام می باشد که در این خصوص معاونت حمل و نقل ترافیک با یکی از دانشگاههای معتبر کشور، طرح جامع حمل و نقل ارائه داده اند که تحقیق و مطالعات مربوطه شروع شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری تبریز در خصوص تشویق و افزایش میل و رغبت مردم برای استفاده از ناوگان عمومی گفت:با ایجاد مسیرهای ویژه از طرف معاونت حمل و نقل که در حال اجرا هستندو  در صورت اتمام و اجرایی شدن این مسیرها، مردم عزیز راحتتر و آسانتر در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهند رسید.

حسین زاده در مورد برنامه های این سازمان نیز گفت: در تلاش جهت خریداری اتوبوس های جدید برای رفاه  حال همشهریان هستیم، همچنین هوشمند سازی مسیرها  بصورتیکه در ایستگاهها و اتوبوسها، مسیرهای حرکت بر روی مانیتور در دید مردم باشند تا هم اتوبوسهای فعال  همان مسیر نشان داده شود و هم مسافرین عزیز بتوانند اتوبوسهای بعدی و زمان رسیدن و توقف در ایستگاه را مشاهده و سفر خود را برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در خصوص خدمات دهی به شهرک ها و شهرهای جدید حومه ی تبریز گفت: از شوراها و شهرداری های شهرهای اطراف تبریز من جمله سردرود، شهر جدید سهند، باسمنج و... تقاضا داریم  با خرید اتوبوس  و راه اندازی در داخل شهرهای خود، در  جابجایی بیشتر همشهریان  ما را یاری کنند تا اتوبوسرانی تبریز خدمات را به ورودی این شهرها انجام داده و در معابر داخلی این شهرها، تردد و جابجایی مسافر با استفاده از ناوگان خود این شهرها انجام گیرد.

حسین زاده در خصوص آلایندگی برخی تاکسی ها و اتوبوس های نیز گفت: تاکسی ملزم به اخذ معاینه فنی هستند  اینکه شاید و گاها تاکسی یا اتوبوس مشکل پیدا کند سریعا" فراخوانی و از خط خارج و در جهت رفع نقص و اخذ معاینه فنی اقدام می کنند.

وی در مورد برگزاری دوره های آموزش شهروندی نیز گفت: در این خصوص برگزاری کلاسهای آموزشی برای رانندگان و کارکنان طبق تقویم آموزشی مربوطه بصورت مستمر در حال انجام است

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات