جزیره قشم به راه آهن سراسری کشور متصل می شود

جزیره قشم به راه آهن سراسری کشور متصل می شود

http://www.bananews.ir/مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم با همت متخصصان ایرانی و استفاده از فناوری روز جهانی، از طریق نصب ریل بر روی آبراه حیاتی خلیج فارس به شبکه راه آهن سراسری کشور متصل می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir) از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ˈاسفندیار حیدری پورˈ افزود: جانمایی خط ریلی در طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل، امکان تردد قطار از روی آبهای خلیج فارس و سفر ریلی را به جزیره قشم امکانپذیر می کند.

وی خاطر نشان کرد: جزیره قشم با ۸۶ کیلومتر ریل گذاری و ایجاد سه ایستگاه از اسکله کاوه جزیره قشم به راه آهن سراسری در اسکله شهید رجایی بندرعباس متصل می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: طرح جامع ارتباطی خلیج فارس به عنوان مهمترین طرح پل سازی کشور وارد مرحله عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجیه اقتصادی این طرح ملی گفت: بهره برداری از پل خلیج فارس منجر به ترانزیت کالا از اسکله کاوه جزیره قشم به داخل کشور و کشورهای آسیای میانه و در نهایت موجب تحولی عظیم در مبادلات اقتصادی کشور خواهد شد.

حیدری پور با اشاره به دو طرفه بودن ریل راه آهن این طرح ملی، گفت: ریل گذاری بر روی پل خلیج فارس به فاصله ۲ کیلومتر به صورت یک طرفه و مابقی مسیر از اسکله لافت تا اسکله کاوه در جزیره قشم به طول ۲۸ کیلومتر و از اسکله پهل تا اسکله شهید رجایی در بندرعباس به فاصله ۵۶ کیلومتر به صورت دو طرفه می باشد.

به گفته وی، افتتاح و بهره برداری از این پروژه ملی و تردد قطار و خودرو از بالای آبهای نیلگون خلیج فارس به افزایش سفرهای جزیره زیبای قشم در جنوب ایران منجر خواهد شد.

پل خلیج فارس با دو باند رفت و برگشت خودرویی، یک باند یک طرفه ریلی و مسیر پیاده رو با حدود ۴۰ متر عرض و حدود ۲ کیلومتر طول، جزیره قشم در جنوب کشور را به بندرعباس متصل می کند.

    نظرات