افزایش ۱.۵ برابری اشتغال زایی در آذربایجان شرقی هدف گذاری شده است

افزایش ۱.۵ برابری اشتغال زایی در آذربایجان شرقی هدف گذاری شده است

به گزارش شهریار به نقل از ایرنا، «حسین فتحی»، روز پنجشنبه همزمان با هفته کارگر در حاشیه قدردانی از کارگران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در گفت و گویی با تبریک این هفته به کارگران، افزود: سال گذشته میزان تعهد استان برای ایجاد فرصت شغلی، ۴۷ هزار و ۱۶۵ مورد بود که با تلاش بخش های خصوصی و دولتی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان اشتغال ایجاد شده در استان آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر نسبت به تعهد استان افزایش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش می شود کارگران علاوه بر حداقل های دستمزد، با استفاده از ظرفیت قانون کار از سایر مزایا مانند طبقه بندی شغلی، پاداش افزایش تولید، حق جذب و رتبه بندی بهره مند شوند.

فتحی، با بیان اینکه کارگران به عنوان افسران جبهه اقتصادی برای تحقق بخشیدن به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» فعالیت می کنند، ادامه داد: مصداق بارز مشارکت مردم، سرمایه های انسانی واحدهای تولیدی و صنعتی است که بدون مشارکت و همراهی آنان امکان رشد و جهش تولید وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه کارگران رکن اصلی تولید هستند، از کارفرمایان استان خواست در سال جاری با رویکرد جدید در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و ایجاد فضای پدرانه و منصفانه در واحدهای تولید و صنعتی، بستر لازم برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کنند.

سال گذشته ۶۱ هزار و ۸۶۹ نفر از آذربایجان شرقی در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات