کاهش ۳۳.۹ درصدی تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی

کاهش ۳۳.۹ درصدی تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی

به گزارش شهریار به نقل از ایرنا، فرهاد ذوقی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتایج حاصل از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده حاکی از آن است که خانوارهای آذربایجان شرقی، سال جدید را با کاهش تورم آغاز کرده‌اند.

وی افزود: براساس این شاخص خانوارهای استان در فرودین ماه ۱۴۰۳ به طور میانگین، حدود ۲۹.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

ذوقی با بیان اینکه تورم ماهانه خانوارهای استان نشان دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است، گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه خانوارهای استان برابر ۲.۹ درصد بود که در مقام مقایسه با اسفند ماه سال گذشته ۰.۹ درصد افزایش داشته است که به نظر می رسد به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید نوروز و تغییر در سطح ارائه خدمات و کالاها باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: براساس این شاخص ها، تورم ماهانه استان برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۷ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، سه درصد بود.

وی افزود: نتایج نرخ تورم سالانه خانوارهای استان نیز نشان می‌دهد در فروردین ماه ۱۴۰۳، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان به ۴۱.۷ درصد رسیده که نسبت به همین ماه سال قبل ۲.۶ درصد کاهش یافته است. این درحالی است که در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نرخ تورم سالانه استان به ۵۲.۸ درصد رسیده بود.

ذوقی خاطرنشان کرد: بدیهی است ادامه کاهش یا تغییر در روند نزولی نرخ تورم استان وابسته به متغیرهای اقتصادی در حوزه قیمت‌های کالاها و خدمات در ماه‌های آتی خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات