۱۰۰ هکتاری اراضی در کوی‌های صنعتی جنوب غرب تبریز تغییر کاربری شد

۱۰۰ هکتاری اراضی در کوی‌های صنعتی جنوب غرب تبریز تغییر کاربری شد

به گزارش شهریار ، اصغر آدی بیگ به همراه معاونین و مدیران و شهرداران نواحی، ضمن بازدید از کوی های صنعتی در مسیرهای پشت تراکتور سازی که شامل کوی اتحاد ، بوتان گاز ، توحید شرقی و... است، اظهار کرد: در گذشته اکثر این کوی های صنعتی در فضاهایی با کاربری فضای سبز به صورت غیر مجاز ساخته و تشکیل شده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه  شماری از نیروهای کار در این کوی ها مشغول بکار است، لذا با دید مثبت به این امر، جهت ساماندهی این اماکن و انجام اقداماتی در راستای تغییر کاربری از فضای سبز به صنعتی این اماکن در دست بررسی شهرداری منطقه ۷ تبریز قرار گرفت.

آدی بیگ با اشاره به اینکه این اماکن در سالیان قبل به مرور احداث شده اند که پرونده تخلفاتی آنها نیز تشکیل شده است، عنوان کرد: در مجموع ۱۰۰ هکتار از این اراضی در این محل ها شناسایی شده و توسط شهرداری منطقه در حال بررسی، جهت برنامه ریزی نسبت به تغییر کاربری این اماکن است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه ازتداوم عملیات رنگ آمیزی و زیباسازی دیوارهای پارک ابوذر در خیابان ابوذر خبر داد و افزود: عملیات زیبا سازی و نقاشی دیوارهای پارک ابوذر به متراژ حدود ۶۰۰ مترمربع و با صرف هزینه ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام بوده و بعد از نقاشی بر روی برخی دیوارهای خطاطی نیز صورت خواهد گرفت.

آدی بیگ عنوان کرد: رشد جمعیت و گستردگی بی‌رویه شهرها بی‌تردید نیاز شهروندان را جهت دسترسی به فضای سبز بیشتر کرده، به طوری که از مهمترین برنامه های شهرداری منطقه ۷ تبریز ایجاد و افزایش سرانه فضاهای سبز در قالب پارک های محله‌ای است.


وی با اشاره به اینکه توسعه‌ فضای سبز، شاخص مهم در مدیریت شهری است، افزود: پارک محله ای در مساحت ۵ هزار متر مربع در پیرامون کتابخانه شهید فاتح در خیابان ابوذر در حال اجرا است.

آدی بیگ عنوان کرد: سرویس بهداشتی دارای چهار چشمه نیز در پارک ابوذر در حال احداث بوده که هم اکنون سقف آن در مرحله قالب بندی و بتن ریزی است.

شهردار منطقه ۷ تبریز از اجرای رنگ آمیزی دوجزئی عابرپیاده و سرعت گیر خبر داد و افزود: رنگ آمیزی دوجزئی عابرپیاده و سرعت گیر در خیابان امام آخماقیه جلوی مسجد امیرالمومنین و سه راه ابوذر به متراژ ۳۰۰ متر طبق مصوبه کمیته فنی سازمان ترافیک اجرا شد.

وی ادامه داد: اجرای خطوط ترافیکی بر روی سرعتگیرها در راستای ایجاد ایمنی و حفظ سلامت رانندگان و عابران پیاده و پیشگیری از وقوع رانندگی است.

آدی بیگ خاطرنشان کرد: آرام سازی جریان ترافیک به ویژه در مناطق مسکونی اهمیت زیادی دارد ، این اقدامات موجب کاهش تصادفات به ویژه تلفات عابران پیاده در محدوده این مناطق می شود. راهکارهای متعددی برای آرام سازی جریان ترافیک و کاهش سرعت وجود دارد  بدیهی است با توجه به مطالعات صورت گرفته  و اعلام پلیس راهور مبنی بر حادثه خیز بودن برخی نقاط و همچنین مصوبات  شورای ترافیک ، نسبت به مرمت و ایجاد سرعتگاه ها در سطح منطقه و نقاط حادثه خیز اقدام نموده و در آینده نزدیک در تعدادی از نقاط حادثه خیز دیگر در سطح منطقه اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی سلامت خانواده مردمی سازی سلامت، به مناسبت هفته ملی سلامت با حضور کارشناس محترم خانم خیاطی در بوستان قرآن خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این کارگاه آموزشی برنامه های متعددی طی یک هفته برگزار شد، افزود: روز شنبه با محوریت سلامت خانواده،حق، مسئولیت همگانی، روز یکشنبه با محوریت سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، روز دوشنبه با محوریت سلامت خانواده و سلامت زمین، روز سه‌شنبه با محوریت سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی، روز چهارشنبه با محوریت سلامت خانواده و فرهنگ سلامت، روز پنجشنبه با محوریت سلامت خانواده و جوانی جمعیت و روز جمعه با محوریت سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی برگزار شد.


شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از اتمام آسفالت ریزی ۱۷۰ تنی در مساحت ۶۰۰ مترمربع کوی شهید مدنی مسیر مجاور به اتوبان خبر داد و افزود:  آسفالت ریزی طی ۲ روز کاری، به اتمام رسید.

وی ضمن تاکید بر اهمیت بهسازی معابر سطح منطقه اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح گسترده نهضت آسفالت در معابر اصلی و محلات جنوب غرب تبریز با ارائه متوازن انواع خدمات شهری، عملیات لکه گیری آسفالت و آسفالت ریزی اساسی به منظور ارتقاء ضریب ایمنی تردد در معابر سطح منطقه تداوم دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات