لزوم همسویی و هم افزایی برنامه‌های فرهنگی در تبریز/پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهر تعیین شود

لزوم همسویی و هم افزایی برنامه‌های فرهنگی در تبریز/پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهر تعیین شود

به گزارش شهریار ، غلامرضا احمدی در ابتدا با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن در جامعه گفت: در برابر این هجوم فرهنگی که اتفاقا حساب شده صورت می گیرد، باید قوی تر و موثرتر عمل کنیم و و برای حصول این نتیجه نیز، حرکتها و هدف گذاری ها باید معلوم و در یک جهت باشند.

وی افزود: بنده از زمان حضور در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر پیگیر این امر بودم که نتیجه آن، احیای نهادهای مردمی و همراهی هنرمندان و فعالان عرصه های مختلف و همچنین ارگانها و ادارات ذیربط استان است. با این حال عرصه فرهنگ در تبریز فعالیتهایی به مراتب وسیع و جامع می طلبد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با نقد تک وجهی بودن نگرشها در اجرای برنامه های فرهنگی اظهار داشت: محدود شدن برنامه ها و اقدامات اجرایی در یک رویه، نمی تواند ثمره فراگیری داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری به سبب اجرای برنامه های مفید در عرصه فرهنگ و هنر تبریز تصریح کرد: با نگاهی از روی انصاف، می بینیم که شهرداری برنامه های قابل توجهی در این حوزه اجرا کرده و یا در مراحل اجرایی آن مشارکت داشته که از آن میان می توان به برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان یا همایشهای مختلف همچون همایش پیرغلامان و زنده نامان اشاره کرد.

احمدی ادامه داد: با این حال این اقدامات به نظر کافی نمی رسد و لازم است دیگر نهادها نیز در این خصوص همکاری و مشارکت کنند چرا که هر نهاد و تشکیلاتی ظرفیتهای ویژه ای دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان از حاضرین در جلسه خواست نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای هم افزایی و ارتقای همکاری های بین بخشی ارائه کنند.

پیوست فرهنگی برای پروژه های عمرانی شهری تعیین شود

احد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه بر تعیین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

صادقی با اشاره به فعالیت شورای شهر در سومین سال خود گفت: سومین سال شورا نیز در حال سپری شدن است و ضروری است عملکرد خود در این مدت را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره شورای اسلامی شهر دغدغه های مهمی چون رفع مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی و حاشیه نشینی داشته؛ اما موضوعات فرهنگی نیز حائز اهمیت است و این اهمیت، در تعیین بودجه فرهنگی‌مصوب خود را نشان داد و رییس کمیسیون فرهنگی شورا نیز برنامه ریزی ها را با حمایت و تاکید بر همگرایی نهادهای مختلف به خوبی پیش برده اند.

احد صادقی ادامه داد: با این همه به نظر می رسد، گره اصلی در امور فرهنگی را خودمان باید باز کنیم و چندان چشم به دیگران ندوزیم؛ بدون شک این حرکت موجب قدردانی نهادهای بالادستی نیز خواهد شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورا در پایان بر تعیین پیوست فرهنگی برای پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: با این اقدام، می توان گامی در توسعه فرهنگی شهر پرداشت.

در بخش دیگری از این جلسه، روح الله رشیدی عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز با اشاره به شان قانونی شورا در حوزه فرهنگ گفت: جایگاه قانونی شورای شهر اقتضا می کند که نیازهای فرهنگی را شناسایی کرده و به نمایندگان مردم و مسئولان امر انتقال دهد.

وی اقدامات شهرداری در این حوزه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کم کاری نهادها و ارگانهای متولی فرهنگ در تبریز، میدان را برای شهرداری خالی کرده و واقعا در این حوزه شهرداری بسیار خبره و باتجربه ظاهر شده است. این درحالی است که شهرداری فقط باید به عنوان مشارکت کننده و تسهیل گر عمل کند.

رشیدی خاطرنشان کرد: هرچند برگزاری مراسم ها و مناسک بخشی از فعالیتهای فرهنگی است، اما فعالیتهای اجتماعی در این حوزه کاملا مغفول مانده است.  این در حالی بوده که مسائل اجتماعی- فرهنگی بسیار بسیار حائز اهمیت است.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورا، اقدامات انجام یافته را مثبت خواند و اظهار کرد: در برنامه ریزی ها و اجرای آنها باید سلایق مختلف را نیز در نظر بگیریم و به علایق همه طیفها توجه کنیم.

وی در پایان، با تاکید بر اینکه هر نهاد و دستگاه فرهنگی برای خود ابلاغیه و دستورالعملی دارد، اضافه کرد: بیش از هر چیزی فعالیتهای فرهنگی اجتماعی، نیاز به توجه و برنامه ریزی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات