جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش شهریار به نقل از ایرنا، شاهرخ شفیعی روز یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشت هارنا واقع در بخش آبش احمد شهرستان کلیبر که محل برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی است با توجه به بارندگی های اخیر، از شرایط مطلوبی برای برگزاری برخودار شده است.

وی افزود: با برنامه ریزی دقیق و با همکاری دستگاه های اجرایی، امیدواریم این دوره از جشنواره را به نحو شایسته برگزار و زمینه حضور بیشتر عشایر در این جشنواره را فراهم کنیم.

در این جشنواره مردان و زنان عشایری در رشته های مختلف از جمله سوارکاری، طناب کشی، مچ اندازی، دوومیدانی و انواع بازی های بومی و محلی با هم رقابت می کنند.

شفیعی با قدردانی از همکاری دستگاه های مختلف دربرگزاری این رویداد بزرگ خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رویداد بزرگی که هزاران نفر را برای تماشای آن به این منطقه می کشاند، کار بسیار سختی است و نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها است.

رئیس گروه ورزش روستایی و عشایری اداره کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: هدف از برگزاری چنین رویداد هایی، زنده نگه داشتن آداب و رسوم روستایی و عشایری است و در این جشنواره مردان و زنان عشایری در رشته های مختلف از جمله سوارکاری، طناب کشی، مچ اندازی، دوومیدانی و انواع بازی های بومی و محلی با هم رقابت می کنند.

شفیعی گفت: از نفرات برتر رقابت های ورزشی این جشنواره تجلیل خواهد شد ضمن اینکه برنامه های جنبی فرهنگی نظیر نمایش صنایع دستی و محصولات عشایری نیز در این جشنواره برگزار خواهد شد.

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی که بیست و هشت دوره از برگزاری آن گذشته در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت های اجتماعی برگزار نشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات