عامل اصلی تاخیر در راه اندازی کارخانه سیمان سمنگان از زبان ثروتی

عامل اصلی تاخیر در راه اندازی کارخانه سیمان سمنگان از زبان ثروتی

http://www.bananews.ir/نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس گفت: عدم تخصیص ارز عامل اصلی تاخیر در راه اندازی کارخانه سیمان سمنگان در این استان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پیگیری‌های لازم برای تخصیص ارز به این واحد تولیدی از شش سال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات لازم برای راه اندازی این واحد تولیدی باید از محل صندوق ذخیره ارزی اختصاص می یافت که متاسفانه این صندوق خالی بود.

ثروتی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به دلیل دارا بودن معادن مختلف یکی از استان های تولید کننده مصالح ساختمانی در کشور است اظهار داشت: در حال حاضر تسهیلات لازم برای راه اندازی این کارخانه از محل صندوق توسعه ملی فراهم می شود.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر تخصیص ارز از این محل برای راه اندازی کارخانه سیمان سمنگان مصوب شده است بیان کرد: قرار براین است تا ارز مورد نیاز از طریق بانک صنعت و معدن و وجه ریالی از طریق بانک ملی فراهم شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم تصریح کرد: علاوه بر این، LC نیز برای خرید ماشین آلات این واحد تولیدی گشایش یافته است.

به گفته وی هم اکنون این واحد تولیدی دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

    نظرات