به گزارش شهریار به نقل از فارس، علیرضا اکبری از ارسال شیوه نامه اجرایی جهش تحصیلی ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: مدیران مدارس میتوانند بر حسب درخواست اولیا و احراز شرایط دانشآموزان برای شرکت آنان در جهش تحصیلی مطابق شیوه نامه ارسالی تمهیدات لازم را انجام دهند.
وی افزود: شرایط ثبت نام جهش تحصیلی کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس پایههای قبلی، کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس در نیمسال اول سال جاری و تایید مشاور و معلم مربوطه و شورای مدرسه بوده و ناگفته نماند علاوه بر شروط بالا تکمیل کارنمای دانشآموز جزو الزامات لازم میباشد.
معاون آموزش ابتدایی استان، خاطرنشان کرد: جهش تحصیلی برای پایه اول به سوم و همچنین جهش تحصیلی برای بار دوم، سوم و چند پایه نیازمند کسب مجوز از کمیسیونهای خاص منطقهای، استانی و شورای عالی است.
وی ادامه داد: درخواست و تایید جهش تحصیلی ابتدا توسط مدیر مدرسه در سامانههای سیدا و سیرت و سپس ثبت نام و نوبتگیری توسط اولیا در سامانه my.medu.ir صورت میپذیرد؛ ثبت نام و انجام جهش تحصیلی بدون درخواست و کسب مجوز توسط مدرسه و بدون نوبتگیری اولیا در سامانه امکانپذیر نخواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: در هر ناحیه و منطقه آموزشی یک مدرسه دولتی به عنوان پایگاه مرکزی جهت برگزاری ارزشیابیهای تحصیلی دانش آموزان انتخاب و اعلام میگردد.
گفتنی است؛ ارزیابی هوشی_روانی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مشروط به موفقیت در ارزیابی تحصیلی (مدرسه پایگاه مرکزی) امکانپذیر خواهد بود همچنین عدم موفقیت در هر یک از موارد فوق جهش انجام نخواهد شد.
نظرات