رجبي مشهدي اعلام كرد: طراحي برنامه 20 ساله توانير با ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای یزد، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه ای یزد به صورت ارتباط برخط با مدیرعامل شرکت توانیر و با حضور معاون امور عمرانی استاندار یزد، معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر، مدیرعامل سابق برق منطقه ای یزد، فرمانده سپاه الغدیر یزد برگزار و احمد کردستانی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت  معرفی شد.
مصطفی رجبی مشهدی در این مراسم، یزد را استانی صنعتی با سهم بالای برق مصرفی صنایع عنوان کرد و گفت: این استان با برخورداری از مردم مؤمن شاخص های مصرفی مناسبی را در بخش خانگی رقم زده است.
وی، ابوالفضل اسدی مدیرعامل سابق برق منطقه ای یزد را فردی باهوش، برنامه ریز و پرتلاش دانست و گفت: به دلیل سوابق ارزنده و موفقیت وی در پیشبرد وظایف محوله به ویژه در حوزه برنامه ریزی، تصمیم گرفتیم در سمت معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر از تجارب ایشان استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت توانیر، برنامه ریزی را از اقدامات اساسی هر دستگاه اجرایی دانست و افزود: فعالیت براساس برنامه ریزی، ضامن موفقیت است، از این رو شرکت توانیر برنامه ٢٠ ساله ای را طراحی کرده که اجرای آن براساس منابع، به روز کردن برنامه و استفاده از فناوری های جدید در روش های تامین برق، بخشی از وظایف برنامه ریزی توانیر است.
رجبی مشهدی همچنین با تاکید بر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت برق یزد و استمرار پایداری شبکه، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های موجود و مدیران شایسته، دورنمای خوبی برای برق منطقه ای یزد با همکاری شرکت توزیع و تولید نیروی برق استان می بینم.
وی، مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه ای یزد را مدیری باتجربه و موفق با سوابق ارزشمند در حوزه انتقال و برنامه ریزی صنعت برق خواند و تصریح کرد: احمد کردستانی در مدت سرپرستی این مسوولیت، رضایت وزارت نیرو، توانیر و استاندار یزد را جلب کرد که امروز به عنوان مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه ای یزد منصوب می شود.
مدیرعامل توانیر در پایان از تلاشهای مدیران و کارکنان برق منطقه ای یزد قدردانی کرد و با بیان این که طی سالهای گذشته برای تأمین زیرساختهای نیروگاه های خورشیدی، نیروگاه بزرگ حرارتی و مقیاس کوچک یزد زحمات زیادی کشیده شده است، خاطرنشان ساخت: با تلاشهای انجام شده شاخص های برق منطقه ای یزد همواره رو به پیشرفت بود، به طوری که با ١٠ سال قبل قابل مقایسه نیست.
معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر نیز در این مراسم راهبرد سه سال اخیر توانیر را توسعه زیرساختهای تولید و توزیع برق بیان و با اشاره به شعار سالِ «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد: پویش با انرژی راه اندازی شده و با جدیت در حال اجرا است که سهم مردم در پویایی چرخ اقتصاد را تحقق می بخشد و جوایز خوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم یزد با پیشینه بهره وری، در این پویش موفق عمل کند.
محمد اله داد با اشاره به اینکه ابوالفضل اسدی مدیرعامل سابق شرکت برق منطقه ای یزد در سِمت معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر ادامه خدمت می دهد، گفت: با تلاش مدیران و کارکنان متخصص یزدی، صنعت برق یزد در تلفات کمتر از یک درصد، انرژی سبز و خورشیدی و بهره وری بالا شاخص برتر را در کشور دارد.
محمدجواد ابوالحسینی معاون امور عمرانی استانداری یزد نیز در این مراسم صنعت برق یزد را صنعتی با نیروی انسانی نخبه دانست و گفت: استان یزد در صنعت برق کشور در توسعه شبکه های برق و پایایی آنها زبانزد است و فرایند رو به رشد داشته است.
وی با بیان اینکه برای افزایش تولید برق در حال توسعه نیروگاه های حرارتی در استان هستیم، گفت: در تولید برق خورشیدی در سطح ملی نیاز به توسعه بیشتر داریم و در سطح استان هم هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.
ابوالحسینی با اشاره به سند تحولی یزد نوین، تاکید کرد: توسعه بدون برق ممکن نیست و در این سند به موضوع صنعت برق و انرژی خورشیدی به طور ویژه توجه شده است.
همچنین ابوالفضل اسدی معاون برنامه ریزی توانیر و مدیرعامل سابق برق منطقه ای یزد در این مراسم با بیان این که راهبرد و مساله محوری و پیمایش و حل چالش ها اولویت مدیریت وی در برق منطقه ای یزد بود، گفت: این شرکت هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را در ٥ مناقصه کشوری به خود اختصاص داد و این نشان دهنده توانایی این شرکت بود.
وی گفت: کارکنان شرکت محور اصلی هستند چراکه معتقد هستم کارکنان پویا، سازمان پویا را ایجاد می کنند بر همین اساس جانشین پروری، و گردش شغلی برگزاری مسابقات هنری و ورزشی و مشارکت کارکنان در جشنواره نورا را اجرایی کردیم.
در ادامه احمد کردستانی مدیرعامل جدید برق منطقه ای یزد، ضمن قدردانی از تلاشهای ابوالفضل اسدی در مدت تصدی این مسوولیت، از اعتماد مسئولان استان و وزارت نیرو قدردانی کرد و گفت: اثرات عملکردی در صنعت برق، در اقصی نقاط کشور روشنی بخش خانه ها است و این مهم را مدیون زحمات پیشکسوتان و مدیران صنعت برق هستیم.
وی، بهبود مستمر و تحول را عامل پویایی و پیشرفت هر سیستمی دانست و تصریح کرد: بهبود مستمر و تحول را همچنان، بلکه با شتاب بیشتر دنبال خواهیم کرد.
مدیرعامل جدید برق منطقه ای یزد، همه کارکنان این شرکت را بزرگترین سرمایه دانست و با تأکید بر رضایت مردم و کارکنان در خصوص برنامه های پیش روی شرکت با اولویت مدیریت پیک بار، اظهار داشت: نگاه تحول گرا و تحقق شعار سال در سرلوحه کار است، ضمن آن که خود را موظف به رسیدگی به شبکه های برق مناطق کمتر برخوردار می دانیم.
وی اضافه کرد: به دلیل نگاه و تدبیر ارزشمند مدیران استان هم اکنون یزد، استان پایلوت بهره وری است و امید داریم قطب خورشیدی خاورمیانه شود.
کردستانی با بیان چالش های صنعت برق استان، به ناترازی احتمالی تولید و مصرف برق و همچنین کمبود نقدینگی اشاره کرد و گفت: گذر از این چالشها، استمرار مشارکت دستگاههای همکار، ادارات و مسئولان ارشد استان و مردم را می طلبد ضمن اینکه رویکردهای سند یزد نوین و یزد بهره ور یک راهنما برای رسیدن به مطلوب است.



لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات