وزیر راه وشهرسازی: اجرای طرح مسکن مهر تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی داشت

وزیر راه وشهرسازی: اجرای طرح مسکن مهر تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی داشت

www.BanaNews.irوزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح مسکن مهر که در دولت عدالت محور نهم و دهم کلید خورد، تاثیر فراوانی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ˈعلی نیکزادˈ شامگاه شنبه در مراسم افتتاح پنج هزار و ۳۹ واحد مسکونی مهر استان قم افزود: این طرح برای هزاران نفر اشتغالزایی کرد و وام های ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گرفت تا بتوانند بعد از سال ها صاحب مسکن شوند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار سال ۹۰ ، تعداد ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در کشور به ثبت رسیده است، گفت: در این سال با اجرای موفق آمیز طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم، تعداد خانه های مسکونی به ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار باب رسیده است که در ۶۰ سال گذشته، این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ داده است که تعداد خانه ها از تعداد خانوارها بیشتر می باشد.

وی در عین حال اظهار داشت: این آمار بدین معنا نیست که هر خانواده یک خانه مسکونی دارد؛ این اتفاق از بعد کلان اقتصادی کشور اتفاقی بی بدیل بوده و تاکنون سابقه نداشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد یک میلیون و ۶۶۶ هزار باب واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد، ۳۷۲ هزار واحد در تهران وجود دارد که باید برای این واحدهای خالی از سکنه توسط دولت و مجلس شورای اسلامی، چاره ای اندیشیده شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه تمام واحدهای مسکونی مهر درکشور تا پایان دولت دهم به بهره برداری رسیده و تحویل متقاضیان می شود، تصریح کرد: در استان قم تاکنون ۱۸ هزار واحد مسکونی مهر مورد بهره برداری قرار گرفته، ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد تا پایان امسال افتتاح می شود و ۲۶ هزار واحد دیگر نیز در سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیطنت ها و توطئه های دشمنان برای نشان دادن ناکارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی، عنوان کرد: امروز جهاد در راه خدا، پیروی از ولایت فقیه، دفاع از کلیت نظام و نشان دادن کارآمدی این نظام مقدس در تمام عرصه ها است.

نیکزاد ادامه داد: آنچه می تواند کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که حاصل خون شهدا و انقلاب امام عظیم الشان خمینی کبیر است به جهانیان نشان دهد این است که زندگی را بر امت مسلمان ایران آسان کنیم و رفاه و آسایش را بیش از پیش در اختیار مردم کشور قرار دهیم.

وی اضافه کرد: دشمنان بدانند که مسوولان و مردم ایران اسلامی تا آخرین لحظه با تمام توان در راه اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی دارند و تلاش آنها برای نشان دادن ناکارآمدی این نظام مقدس بی فایده است.

 

    نظرات