اولین نمایش "راز خوشه پروین" در تئاتر شهر به روی صحنه رفت

اولین نمایش "راز خوشه پروین" در تئاتر شهر به روی صحنه رفت

به گزارش شهریار ،  حسین منیری فر شهردار منطقه ۸ تبریز در این برنامه گفت: شهرداری منطقه ۸ در راستای اجرای رسالتهای فرهنگی خود، اقدام به معرفی مفاخر و چهره های مطرح آذربایجانی در قالب برنامه های نمایشی و تئاتر کرده است که در این راستا برنامه های نمایشی " راز خوشه پروین"، "زینب پاشا" و "حیدربابایه سلام" توسط شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی تبریز در دست اجراست.

وی افزود: در اولین قدم از فعالیتهای نمایشی شهرداری منطقه ۸، امروز با حضور اهالی فرهنگ و هنر، اولین برنامه تئاتر"راز خوشه پروین" به روی صحنه رفت، که این برنامه تا ۴ خرداد ماه تداوم داشته و همه روزه راس ساعت ۱۹، در سالن تربیت تالار شهر، میزبان شهروندان گرامی خواهیم بود.

منیری فر با اشاره به بودجه فرهنگی شهرداری منطقه ۸ تبریز در سال جاری افزود: بودجه فرهنگی شهرداری این منطقه در سال جاری، ۱۰ میلیارد تومان است که برای این نمایش نیز ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص داده ایم.

شهردار منطقه ۸ در خصوص این نمایش گفت: تماشای نمایش "راز خوشه های پروین" در راستای حمایت از فرهنگ و هنر استان برای تمامی شهروندان رایگان است.

در ادامه، امیر حجازی کارگردان نمایش راز خوشه پروین، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فوت بازیگر این نمایش، اظهار کرد: متاسفانه در میان تمرینات این نمایش، شاهد از دست دادن دوست و همکار پرتلاشمان امیر رهپیما بودیم که و گفت کار بدون او برایمان بسیار سخت بود و در ادامه تلاش کردیم نزدیک‌ترین چهره‌ها به کارکترهای نمایش را انتخاب کرده و جایگزین آن مرحوم کنیم.

وی در خصوص نمایش راز خوشه پروین گفت: نمایش راز خوشه پروین، بخشی از زندگی بانوی چرخ ادب ایران، پروین اعتصامی است که تلاش کردیم در این نمایش یک بیوگرافی از زندگی وی ارائه کنیم  و در این نمایش، هشت بازیگر به ایفای نقش افراد تاثیرگذار در زندگی پروین اعتصامی می‌پردازند.

حجازی در پایان از نقش حمایتی  حسین منیری فرشهردار منطقه هشت تبریز در راستای تامین هزینه های اجرایی این نمایش قدردانی کرده و گفت بدون حمایت شهرداری، اجرای نمایش بسیار سخت بود که به حمد الله با تامین هزینه های نمایش، این برنامه اجرایی شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از خانواده امیر راهپیما، بازیگر تازه درگذشته این نمایش قدردانی شده و زنگ تاتر توسط خانواده آن مرحوم  به صدا درآمد.

برنامه نمایشی راز خوشه پروین به همت شهرداری منطقه ۸ در عرض سه ماه اجرایی شده و از ۲۲ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه، همه روزه ساعت ۱۹ در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات