هشدار سیلابی شدن رودخانه ها در آذربایجان‌شرقی

هشدار سیلابی شدن رودخانه ها در آذربایجان‌شرقی

به گزارش شهریار به نقل از ایسنا، «محمد امیدفر»، روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر این هفته در استان ادامه می یابد، افزود: با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی ساعات به ویژه روز سه شنبه، سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر درون شهری، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت، از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی، انجام فعالیت های کوهنوردی و پناه گرفتن در زیر درختان در زمان غرش آذرخش به ویژه در فضای باز پرهیز کنند.
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز و فردا دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش می یابد، گفت: در برخی نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.
امیدفر، ادامکه داد: با توجه به احتمال بروز تندبادهای لحظه ای، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست بنابراین احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس باید در کنار انجام اقدامات لازم برای محکم کردن سازه های سبک، در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره احتیاط و از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده پرهیز شود.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید. آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است. این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات