يادداشت؛ مديريت مصرف برق در كولرهاي آبي

به گزارش پایگاه خبری توانیر، با رعایت یکسری نکات ساده می توان مصرف برق را در کولرهای آبی مدیریت کرد.
نخستین و مهمترین نکته در مورد مدیریت مصرف برق در کولرهای آبی استفاده از دور کند کولرهای آبی می باشد. استفاده از دور کند کولر آبی باعث می گردد که در مصرف برق کولر تا ٥٠ درصد صرفه جویی حاصل  شود. خانواده ها سعی کنند در تابستان و ساعتهای گرم روز از چند وسیله گرمازا مثل اجاق گاز، سماور و … استفاده نکنند زیرا استفاده ازاین وسایل موجب بالا رفتن دمای محیط شده و در نتیجه باید کولر برای مدت بیشتر و با دور تند کار کند تا دمای محیط را پایین آورد. همچنین نصب سایه بان روی کولرهای آبی ضمن کاهش مصرف برق باعث می شود که هوای خنک تر و بهتری را احساس کنیم.
تعمیر و سرویس سالانه و تعویض به موقع پوشال کولرها نیز در کاهش مصرف انرژی بسیار تاثیرگذار است. از جمله سایر اقداماتی که موجب افزایش کارایی کولرهای آبی می شود می توان به رسوب زدایی از پره های ورودی هوا در کولر، تراز بودن کولر، تنظیم شناور آب، رسوب گیری کف کولر، بازدید برزنت (محل اتصال دهانه کولر به کانال)، غبارگیری از فن داخل کولر و پره های آن و بررسی تسمه کولر اشاره کرد.
همچنین برای این که کولر بتواند عملکرد ایده آلی را ارائه دهد لازم است در معرض جریان هوا نصب شود. پس نصب آن در مکانهایی که بیشترین میزان جریان هوا در آن ممکن است می تواند در افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی موثر باشد.
هموطن گرامی امید است با رعایت نکات ساده مدیریت مصرف برق در ماههای گرم پیش رو، شما هم علاوه بر بهره مندی از پاداش مدیریت مصرف در قبوض برق مصرفی، یکی از برندگان میلیون ها جوایز نفیس مدیریت مصرف برق وزارت نیرو باشید.

هانیه یوسفی متقاعد- کارشناس مسائل اقتصادی شرکت توانیر





لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات