لزوم تدوین برنامه‌های مدون برای اجرای دقیق طرح هوشمندسازی شهری تبریز

لزوم تدوین برنامه‌های مدون برای اجرای دقیق طرح هوشمندسازی شهری تبریز

به گزارش شهریار ، علی نوای باغبان در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز با سازمان فاوا شهرداری تبریز ضمن بررسی عملکرد این سازمان بر لزوم تدوین برنامه‌های مدون برای اجرای دقیق طرح هوشمندسازی شهری تبریز تاکید کرد و گفت: تسهیل و تسریع اجرای پروژه های شهری در حوزه فناوری نیازمند بهره گیری از تمامی زیرساخت های علمی و تجربی شهرداری تبریز است.

وی تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به همشهریان را اولویت اقدامات مربوط به شهر هوشمند عنوان کرد و افزود: مهمترین راهکار در هوشمندسازی شهرها در گام نخست شناسایی وضعیت موجود در شهرها در حوزه های مختلف است تا در ابتدای امر کلیه برنامه های هوشمندسازی مبتنی بر داشته های موجود برنامه ریزی شود و در گام های بعدی برنامه ریزی براساس زیرساخت ها و سپس بستر سازی های لازم صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بایستی تعیین راهبردها صورت بگیرد تا با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های تبریز بتوانیم بهترین نتیجه را از اجرای طرح شهر هوشمند به دست آوریم. بایستی با در نظر داشتن مسائل قانونی و بودجه‌ای و همچنین توانمندی‌های مختلف، برنامه‌های کوتاه‌مدت و مورد نیازمان را در ابعاد کوچک اجرا کنیم تا شرایط سنجیده شود. بعد از اجرای آن به صورت پایلوت و حصول نتیجه مطلوب می‌توان طرح را به سطح شهر هوشمند رساند.

همچنین نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر  در این جلسه تصریح کرد: برای طی مسیر توسعه ، ضمن ارتقاء سیستم های هوشمند خدمات رسان، لازم است تمام واحدهای شهرداری  نیز هماهنگ و در این مسیر گام بردارند.

احد صادقی با اشاره به لزوم به روز بودن خدمات و زیرساخت‌ها خاطرنشان کرد: خدمات الکترونیکی روز به روز در حال پیشرفت است و خدمات جدیدی در حال ارائه هستند.در کل دنیا نیز بدون آشنایی به این مسائل نمی‌توان فعالیت‌های روزمره را به ثمر رساند. حتی در برخی موارد نمی‌توان سفر درون‌شهری انجام داد. برای مثال در برخی شهرها حتی نمی‌شود به روش سنتی تاکسی پیدا کرد و بایستی با استفاده از نرم‌افزارها و... برای این امر اقدام کرد.

وی از مدیر عامل و کارکنان زحمت کش این مجموعه به دلیل اقدامات ارزشمندی که برای تعالی و پویایی سازمان و تحقق اهداف شهر هوشمند انجام داده اند، قدردانی کرد.

محمدرضا کاظمی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت های سازمان فناوری گفت: ماموریت این سازمان  به‌کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها در جهت توانمندسازی شهرداری تبریز، جلب رضایت شهروندان و تحقق تعالی سازمانی شهرداری است.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و سامانه‌های مختلفی را برای دسترسی شهروندان راه‌اندازی کرده است.

کاظمی به بیان برنامه ها، سامانه ها و پروژه های انجام شده توسط سازمان پرداخت و گفت: هدف ما یکپارچه سازی در ارائه خدمات به شهرداری و شهروندان ارجمند است.

مدیرعامل سازمان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به ارائه خدمات سازمان فاوا به سایر بخش‌های شهرداری تبریز و تراکم و تعدد درخواست‌ها در این زمینه، حجم بالایی از امور به صورت جاری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و همکاران نهایت تلاش خود را جهت پاسخگویی به نیازها در حداقل زمان ممکن به کار می‌گیرند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات