روز موزه، فرصتی برای بازخوانی میراث گرانسنگ تاریخی

روز موزه، فرصتی برای بازخوانی میراث گرانسنگ تاریخی

به گزارش شهریار ، امیر نصیربیگی با گرامیداشت روز جهانی موزه خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی به عنوان سرمایه‌ای ملی است که حفظ آن، وظیفه ای همگانی و همیشگی برای شهروندان و آحاد اقشار اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با تبریک این روز به همکاران پرتلاش اداره گردشگری سازمان در موزه‌های شهرداری تبریز، افزود: شهر تبریز که از دیرباز شهری خوشنام در حوزه تاریخ بوده و بسیاری از تجارب تاریخی متنوع را به خود دیده است، میراثدار امانت هایی از آن گذشته باشکوه است که هر یک توانسته‌اند گویای آن روزها و روزگاران برای زمانه حاضر و نیز آیندگان باشند.

نصیربیگی خاطر نشان کرد: در این میان شهرداری تبریز به عنوان نخستین سازمان اداره شهر در ایران که توانسته مدیریت همه جانبه به اداره شهر بدهد نیز میراثدار بخشی از امانت های تاریخی دراین حوزه است که با همراهی جمعی از متعمدین محلی و نیز، سازمان شهرداری تبریز این تاریخ را در موزه شهر و شهرداری واقع در عمارت تاریخی ساعت به نمایش بگذرد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: همچنین خانه موزه استاد شهریار به عنوان محملی از خانه خاطرات استاد محمدحسین شهریار، بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر این شهر را روایت می کند که خیل مشتاقان این شهر را به سوی خود جذب می کند.

وی ادامه داد: خانه موزه علی موسیو نیز به عنوان یکی دیگر از موزه های در اختیار شهرداری تبریز است که توانسته محملی بر خاطرات دوران طلایی تبریز در مقاوت از ایران و مبارزه با استبداد صغیر باشد.

وی با اشاره به دیگر موزه های تحت مدیریت خانواده فرهنگی شهرداری تبریز از جمله موزه مشاغل در یخچال صادقیه، موزه فوتبال و خانه تاریخی نیکدل افزود: در این میان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز مفتخر است که توانسته امانتدار بخشی از موزه هایی باشد که یادگارهایی از تاریخ را در بطن خود حفظ کرده است تا به مدد آنها هویت این شهر را بیش از پیش و استوارتر از آن، بازتاب دهد.

نصیربیگی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این موزه ها، روند مرمت و نگهداری از موزه ها به لحاظ اصولی استمرار دارد و سازمان افتخار آن را دارد نام خویش را به عنوان یکی از متولیان نگهداری از مواریث تاریخی ثبت کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات