وزير نيرو با اشاره به تفاهم نامه با صندوق توسعه ملي ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، به گزارش پایگاه خبری توانیر، مهندس علی اکبر محرابیان با اشاره به امضای تفاهم نامه با صندوق توسعه ملی ایران در هفته گذشته اظهار داشت: به موجب این تفاهم نامه، صندوق توسعه ملی ٧.٥ میلیارد دلار تسهیلات را برای احداث نیروگاهها اختصاص می دهد و ١٥ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای آن پیش بینی شده است.
وزیر نیرو تصریح کرد: وضع قوانین جدید، سرمایه گذاری در صنعت نیروگاهی را توجیه پذیر کرده و با امضای سند همکاری وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی، شرایط برای تامین مالی و پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران صنعت نیروگاهی فراهم شده و تا ٨٠ درصد این سرمایه گذاری ها از طریق صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد.
محرابیان ادامه داد: با امضای این سند همکاری، شرایط برای تامین مالی و پرداخت تسهیلات، فراهم شده و سرمایه گذاران می توانند با معرفی وزارت نیرو و بدون دغدغه، تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند.
وی سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه را در ٢ قالب عنوان کرد که دسته اول نیروگاههایی هستند که برق تولیدی را به صنایع عرضه می کنند و در قالب ماده ٤ قانون رفع موانع تولید از صنعت برق جای می گیرند و در این خصوص برای بیش از ١٥ هزار مگاوات نیروگاه، قرارداد بسته شد و حدود ٧ هزار مگاوات در حال اجراست و بیش از ١٠٠٠ مگاوات تاکنون به شبکه متصل شده و مابقی به ترتیب وارد شبکه می شود.
محرابیان تصریح کرد: در طراحی گروه دوم تلاش شده تا سرمایه گذاران بتوانند نیروگاه احداث کنند و در چارچوب بازار با نرخهای جذاب، برق تولیدی خود را به فروش برسانند.
وزیر نیرو افزود: برای این گروه که تامین برق بخش خانگی بالاتر از الگو یا بخش تجاری و اداری را انجام می دهند، به زودی فراخوان می شود و سرمایه گذاران طبق مقرراتی که حاکم است باید صلاحیتهای لازم را داشته باشند و پس از تایید نهایی ،برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل و صندوق توسعه ملی معرفی می شوند.
وی ابراز امیدورای کرد با مجموعه این اقدامات به مرور ناترازی ها رفع شده و عرضه و تقاضای برق به ثبات مناسب برسد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات