پیشرفت ۸۰ درصدی اجرای پروژه مرمتی بستر عمارت ساعت تبریز

پیشرفت ۸۰ درصدی اجرای پروژه مرمتی بستر عمارت ساعت تبریز

به گزارش شهریار ، حسین منیری فر افزود: طرح تحکیم بستر عمارت ساعت در فضایی به وسعت ۱۵ هزار متر طولی اجرایی می شود که تا کنون با پیشرفت ۸۰ درصدی، ۱۳ هزار متر آن بتن ریزی و تحکیم بستر شده است و ۲ هزار متر باقی مانده نیز طی ماه آتی تکمیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: به منظور استحکام بخشی عمارت تاریخی ساعت و تقویت ابنیه این مکان تاریخی، عملیات تزریق بتن به پایه های عمارت در محوطه بیرونی و داخلی ساختمان با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجراست که با اتمام عملیات تزریق بتن شاهد تقویت ابنیه عمارت تاریخی ساعت خواهیم بود.

شهردار منطقه ۸ در ادامه به اقدامات اخیر مرمتی در عمارت تاریخی ساعت اشاره کرد و افزود: به منظور حفظ و نگهداری شایسته این عمارت تاریخی، طی سال اخیر اقدامات متعدد مرمتی همچون استحکام بخشی و تزریق بتن ، احیا و مرمت پایه‌های محوطه عمارت ساعت، مرمت زیرزمین عمارت تاریخی ساعت، تعویض پنجره‌های فرسوده عمارت ساعت،  خاکبرداری آب انبار عمارت، بندکشی پله‌های عمارت، تعمیر ساعت شهری عمارت و مرمت و ساماندهی ناودان‌های عمارت، توسط شهرداری اجرا شده است که در فاز جدید نیز عملیات مرمت و نوسازی درب و پنجره های عمارت آغاز شده و به جدیت ادامه دارد.

وی همچنین ادامه داد: به دلیل استهلاک درب و پنجره های عمارت تاریخی ساعت، عملیات مرمت و نوسازی آنها توسط شهرداری منطقه ۸ آغاز شده و مطابق طرح اولیه در حال اجراست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات