رحیمی: نیکزاد بعد از احمدی‌نژاد، قهرمان مسکن مهر است

رحیمی: نیکزاد بعد از احمدی‌نژاد، قهرمان مسکن مهر است

http://www.bananews.ir/معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به توانمندی‌های تبریز، تاکید کرد که این شهر شایسته پیشرفتهای بیشتر و بهتر در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا رحیمی در ادامه سفر خود به تبریز، در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح امام علی در این شهر گفت: ضمن افتتاح چند پروژه، هدف اصلی ما از این سفر، سرکشی به مناطق زلزله‌زده است و بلافاصله پس از این بازدید در استانداری جلسه‌ای برای بررسی و حل مشکلات آنها خواهیم گذاشت.

وی ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله ورزقان، به پروژه‌هایی که در تبریز افتتاح می‌شود اشاره کرد و گفت: شایستگی تبریز بیش از این است و با وجود اینکه تلاش‌های بسیاری در دولت نهم و دهم برای آبادانی این شهر شده، شایستگی این شهر بسیار بیشتر است و هرچه کنیم، کم انجام داده‌ایم.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه گفت: به گفته مجله الکترونیکی سازمان ملل، تبریز یکی از زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهرهای ایران و دارای ساختمان‌های مدرن، طبیعت بکر و اماکن و ابنیه تاریخی متعدد است. همچنین سازمان بهداشت جهانی، تبریز را سالم‌ترین وبهداشتی‌ترین شهر ایران انتخاب کرده است.

رحیمی با بیان اینکه "یکی دیگر از ویژگی‌های تبریز فعال بودن بخش خصوصی در آن است"، تصریح کرد: تبریز در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بسیار موفق بوده است.

وی به ارائه آمارهایی از فعالیت‌های دولت نهم و دهم پرداخت و گفت:‌ از مجموع مصوبات دولت در استان‌های مختلف تعدادی از مصوبات مهم ناتمام مانده است و دولت دنبال آن است که این مصوبات را با طرح مهر ماندگار به اتمام برساند. برای این کار به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است که می‌خواهیم با فروش اوراق مشارکت و نیز اموال و املاک زائد دولت آن را تامین کنیم. به عنوان مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت شش هزار میلیارد تومان از اموال خود را مانند هتل و ویلا به فروش خواهد رساند. تلاش دولت این است که پروژه‌ای از این دولت برای دولت‌های بعد باقی نماند.

معاون اول رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ۹۰۰ پروژه از این پروژه‌ها در آذربایجان است و ۱۵۳ پروژه مربوط به آذربایجان شرقی است که برای تکمیل آنها به اعتبار بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی همچنین وعده داد که مترو تبریز تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

رحیمی در پایان، با تقدیر از وزیر مسکن بخاطر اجرای پروژه مسکن مهر گفت: آقای نیکزاد بعد از آقای احمدی‌نژاد قهرمان اجرای طرح مسکن مهر است و با یک رکوردزنی توانست ۴ میلیون دویست هزار واحد مسکن بسازد که آنها را به متقاضیانی که ثبت‌نام کرده بودند تحویل خواهیم داد.

    نظرات