بررسی ساخت مسکن ویژه در فرحزاد و منطقه ۲۲ تهران

بررسی ساخت مسکن ویژه در فرحزاد و منطقه ۲۲ تهران

http://www.bananews.ir/رییس کانون سراسری انبوه‌سازان از بررسی طرح ساخت مسکن ویژه در فرحزاد و منطقه ۲۲ شهر تهران خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بررسی طرح ساخت مسکن ویژه در فرحزاد و منطقه ۲۲ تهران در وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی است.

وی افزود: برای ساخت مسکن ویژه در این مناطق باید مشکلاتی که مربوط به زمین‌های دولتی است حل شود، مشکلاتی که عده‌ای به عنوان مدعی مالکیت این زمین‌ها ایجاد کرده‌اند.

رهبر افزود: وزارت راه و شهرسازی زمین‌های دولتی را برای احداث مسکن ویژه به انبوه سازان به عنوان پیمانکار تحویل می‌دهد. زمین‌هایی که بعد از طرح برای ساخت مسکن ویژه مدعیانی پیدا می کند.

وی ادامه داد: عده ای با این عنوان که پیش از این صاحب این زمین‌ها بوده‌اند و با در دست داشتن سند و حتی حکم قضایی خود را مالک زمین معرفی می‌کنند. برای آغاز کار ساخت و ساز در این زمین‌ها به رفع این مشکلات نیاز است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان همچنین اظهار کرد: ساخت مسکن و تولید در این زمینه تحرکی بوجود می‌آورد که عرضه را افزایش داده و می‌تواند در کنترل قیمت موثر باشد.

وی تاکید کرد:‌ ازآنجایی که قیمت‌گذاری برای مسکن ویژه در تهران دست وزارت راه و شهرسازی است می‌توان امیدوار بود قیمت این مسکن بالا نرود.

رهبر با تاکید بر این‌که کنترل قیمت دست خود متولیان امر مسکن کشور است، گفت: مسوولان وزارت راه و شهرسازی می‌توانند هزینه مسکن ویژه را با قیمت تمام شده محاسبه کنند و متقاضیان خرید مطمئن باشند هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند که برای ساخت صرف شده است.

وی در مورد هزینه ساخت هر متر از مسکن ویژه که حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌شود، گفت: قیمت ساخت ۱۰۶ متر بنای مفید یک واحد به اضافه ۲۰ درصد هزینه مشاعات که ۱۲۵ متر را شامل می‌شود از متقاضی خرید گرفته می‌شود.

رهبر خاطرنشان کرد: ۸۰ میلیون تومانی که در اقساط ۲۰ میلیون تومانی ازمتقاضیان دریافت می‌شود پول ساخت است و پول زمین به ازای هر واحد ۶۰ متر محاسبه خواهد شد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: هزینه ساخت که متقاضیان خرید مسکن ویژه تهرانسر پرداخت می‌کنند تنها مربوط به مصالح و عملیات ساخت نیست بلکه آماده سازی زیرساخت‌ها ونیز تاسیسات زیربنایی و روبنایی را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: کسانی که خودشان برای ساخت پروانه می‌گیرند تنها انشعابات آب، برق و گاز دریافت می‌کنند و نیاز به انجام امور زیربنایی و زیرسازی و تاسیساتی ندارند. همین موارد قیمت ساخت هر متر از مسکن ویژه را مشخص می‌کند.

رهبر در پایان خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر برای ساخت ۴۸۰۰ واحد مسکن ویژه در تهرانسر برنامه ریزی شده است.

    نظرات