ترمیم تندیس و پیکره کمال الدین بهزاد، نگارگر برجسته دوران صفویه

ترمیم تندیس و پیکره کمال الدین بهزاد، نگارگر برجسته دوران صفویه

به گزارش شهریار ، حسین قاسمی، معاون محیط زیست و خدمات شهری منطقه ۹ با اعلام این خبر گفت: مجسمه نصب شده کمال الدین بهزاد در پارک مسافر که در اثر گذشت زمان و بروز تغییرات اقلیمی دچار آسیب دیدگی و ترک در پوسته خارجی شده بود، به همت مدیریت فضای سبز و سیما منظر منطقه مرمت شد.

وی همچنین افزود: مدیریت فضای سبز و سیما و منظر شهری منطقه با هدف ارجگذاری به ساحت هنر و رعایت آیتم های نگهداری حجم های هنری نصب شده در پارک ها و خیابان های منطقه، در اقدامی جدید، به مرمت آسیب دیدگی پیکره کمال الدین بهزاد در پارک مسافر همت کرد و با رنگ آمیزی دوباره، این مجسمه را از آسیب دیدگی بیشتر محفوظ کرد.

کمال الدین بهزاد، نگارگر چیره دست و بزرگ مکتب هرات، حدود سال۸۵۴ هجری قمری برابر با سال ۱۴۵۵ میلادی، در شهر هرات باستان چشم به جهان گشود. بهزاد، تعلیماتش را در کتابخانه هرات در نزد میرک نقاش به اتمام رساند. در اندک زمان، در صورتگری و نقاشی مهارت تمام پیدا کرد. استاد او به قولی، امیر روح‌الله، معروف به میرک، نقاش هراتی و کتابدار سلطان حسین بایقرای صفوی، و به قول دیگر، پیر سید احمد تبریزی بود. پیکره این هنرمند برجسته قرن نهم هجری قمری، ساخته دست احد حسینی، مجسمه ساز تبریزی، است که سال ها است در محل پارک مسافر منطقه ۹ نصب و جای خوش کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات