سد آزادی کرمانشاه تا پایان سال افتتاح می‌شود

سد آزادی کرمانشاه تا پایان سال افتتاح می‌شود

http://www.bananews.ir/استاندار کرمانشاه گفت: سد آزادی از پروژه‌های مهر ماندگار دولت مهر تا پایان سال ۱۳۹۱ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید دادوش هاشمی با اشاره به لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های مهر ماندگار استان، خاطرنشان کرد: با روی کارآمدن دولت دهم، پروژه‌های مهر ماندگار قابل توجهی در سطح استان‌ها اجرایی شد که در نتیجه آن شاهد تکمیل و اتمام این پروژه‌ها تا پایان دولت دهم خواهیم بود.

وی افزود: پروژه‌های مختلفی در زمینه راه، آب، کشاورزی، سدسازی، فضاهای ورزشی و دانشجویی، نیروگاه‌های حرارتی و واحدهای صنعتی در حال اجرا و قابل افتتاح هستند.

هاشمی با اشاره به احداث سدهای استان، گفت: ساختمان سد آزادی که با مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان در دست اقدام است با نزدیک به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی قابل افتتاح خواهد بود.

وی، اعتبار منظور شده برای این طرح در لایحه بودجه ۹۱ را چهل میلیارد ریال عنوان کرد.

سد مخزنی آزادی در استان کرمانشاه در حدود ۹۰ کیلومتری شهر جوانرود بر روی رودخانه زمکان واقع شده است. تامین آب کشاورزی مطمئن برای اراضی دیم و مستعد پایاب و اطراف دریاچه به میزان حدود ۴۲۰۰ هکتار، جلوگیری از خسارت سیلاب‌های بزرگ به اراضی پایین دست و روستاهای مجاور، کمک به تامین آب آشامیدنی روستاهای پایین دست و مرکز شهرستان تازه‌آباد و فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی ویژه با توجه به زیبایی‌های بکر و طبیعی منطقه از اهداف ساخت سد آزادی قلمداد می‌شوند.

    نظرات