اقدامات اقلیمی اولویت شماره یک شهرداران اروپایی

اقدامات اقلیمی اولویت شماره یک شهرداران اروپایی

شهریار تبریز/رضا عالش‌زاده: مشابه با نتایج سال گذشته، بیش از نیمی از شهرداران اقدامات آب و هوایی را به عنوان اولویت اصلی خود برای سال ۲۰۲۴ قرار دادند که بیش از دو برابر هر دسته دیگری است. بحران فزاینده مسکن و نابرابری‌های اجتماعی نیز به عنوان نگرانی‌های اصلی برای شهرداران عنوان شده است.

بر اساس این نظرسنجی، بزرگترین اولویت‌های شهرداران اروپایی در سال ۲۰۲۴ عبارتند از:

اقدام اقلیمی : شهرداران بر نقش محوری شهرها در اقدامات پیشرو مانند نوسازی ساختمان‌ها و توسعه حمل و نقل پایدار تاکید کردند.

فراگیری اجتماعی و برابری : شهرداران بر روی وجود تورم فزاینده و هزینه‌های بالای زندگی صحه گذاشتند. آنها قصد دارند با اتحادیه اروپا برای محافظت از حقوق اجتماعی مردم در تحولات سبز و دیجیتال و ایجاد ظرفیت شهری برای پاسخ به فشار بر خدمات اجتماعی ضروری همکاری کنند.

دسترسی به مسکن مقرون به صرفه و اجتماعی : شهرداران تمایل خود را برای همکاری با موسسات مرتبط اتحادیه اروپا و دولت‌های ملی برای سرمایه‌گذاری بر روی مسکن با کیفیت بالا، عادلانه و افزایش مسکن اجتماعی اعلام کردند.

تحرک پایدار : شهرداران بر اهمیت ایمنی، مقرون به صرفه‌ بودن و کارایی در جابجایی شهری تاکید کردند، در حالی که تلاش خواهند کرد انتشارات مضر را به حداقل می‌رساند.

با این حساب می‌توان گفت در حالی که تغییرات آب و هوایی همچنان اولویت اصلی شهرداران اروپایی در سال ۲۰۲۴ است، آنها همچنین نسبت به سال گذشته به فراگیری اجتماعی و مسکن توجه بیشتری دارند. این کار نشان می‌دهد که برخلاف بسیاری از سیاستمداران پوپولیست، شهرداران مخالف نیازهای زیست محیطی و اجتماعی نیستند. در عوض، آنها قصد دارند به طور همزمان روی هر دو چالش کار کنند تا یک انتقال عادلانه ایجاد کنند که در آن حتی یک شهروند از قلم نیفتد.

با این حال، زمانی که صحبت از توانایی مالی برای اقدامات آب و هوایی و سایر اولویت‌ها می‌شود، شهرداران اظهار می‌کنند که از حمایت کافی از اتحادیه اروپا یا دولت‌های ملی خود برخوردار نیستند و می توان کفت اگرچه اولویت‌های شهر و اتحادیه اروپا اغلب بسیار همسو هستند، اما اینها مناطقی هستند که بودجه و سیاست‌های اروپایی در آنها بسیار کم است و همچنان توسط دولت‌های ملی متوقف می‌شوند.

با توجه به اینکه انتخابات اروپا در ژوئن قرار است وظایف جدیدی را برای پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا به ارمغان بیاورد، شهرداران اعلام کردند که زمینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری آینده اتحادیه اروپا باید تغییرات آب و هوا و انرژی، تحرک پایدار و دسترسی به مسکن باشد.

شهرداران اروپا به صراحت گفته‌اند که آینده بهتر برای مردم اروپا از شهرهای آن شروع می شود. با توجه به اینکه ۷۵ درصد اروپایی‌ها در شهرها زندگی می‌کنند، شهرداران از اتحادیه اروپا می‌خواهند تا در زیرساخت‌هایی سرمایه‌گذاری کند که نابرابری‌ها را کاهش می‌دهد، خدمات عمومی را تقویت می‌کند و آینده‌ای عادلانه، سبز و مرفه برای اروپا می‌سازد.

_______________________

منبع:

https://www.smartcitiesworld.net/climate-action/climate-action-remains-number-one-priority-for-euro-mayors-10301

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات